OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Höganäs kommunkoncern smälter lokal passion samman med en utmanande attityd som säger "vi kör". Nu är vi på jakt efter fler hjärtliga samhällsbyggare som brinner för att göra vardagen för kommunens invånare lite bättre, varje dag. Hos oss i Höganäs kommer du inte bara att skapa mening utan också leverera verklig nytta till samhället.
Socialförvaltningen arbetar aktivt för att vara där för de som behöver lite extra stöd och hjälp när livet är som mest utmanande. Oavsett om det handlar om barn, tonåringar eller vuxna, är socialförvaltningen där för att göra livets sociala berg-och-dalbana lite lättare att åka på. Är du redo för att varje arbetsdag blir ett nytt kapitel av människors egna resor mot självständighet? Då är det hos oss du ska vara!
Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. 2023 blev vi årets kvalitetskommun. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör!
Hos oss får du möjlighet att arbeta i en verksamhet som gör skillnad på riktigt, både för invånarna och kommunen.
Du får arbeta i en miljö där utvecklingsarbete är en naturlig del av vardagen och där du bidrar med din kompetens för att vi ska nå våra mål. Vi lever vår värdegrund och det är viktigt att du i ord och handling står bakom vår värdegrund och våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare. Höganäs blir då - väl värt att investera i!
Du ingår i kvalitets- och utvecklingsavdelningen för socialförvaltningen och Höganäs Omsorg AB där centrala stödfunktioner är samlade. Vi har en god teamkänsla och vi värnar om vår gemensamma arbetsmiljö. I samarbete med affärsområdes-, avdelnings- och enhetscheferna samt dina kollegor inom socialförvaltningen och Höganäs Omsorg AB fångar du upp initiativ till nya digitala lösningar och innovationer som kan möjliggöra nya arbetssätt för att på bästa sätt uppnå uppsatta mål.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en utvecklingsstrateg med fokus på digitalisering och automatisering som med drivkraft, engagemang och kreativitet vill vara med i det fortsatta utvecklingsarbetet inom socialförvaltningen och Höganäs Omsorg AB.
Rollen är både operativ och strategisk vilket medför att du kommer ha varierande arbetsuppgifter med koppling till digital utveckling samt systemförvaltning.
Din uppgift är att se till att vi har ändamålsenliga processer och arbetssätt i förvaltningens och Höganäs Omsorgs verksamheter så att användarna drar nytta av de möjligheter som ges genom digitalisering och automatisering samt optimerar nyttan i befintliga system.
Som systemförvaltare för våra verksamhetssystem Lifecare och Procapita ingår även att leda och delta i utvecklingsprojekt med särskilt fokus på att säkerställa att verksamhetssystemen uppfyller våra krav samt att hantera, bearbeta, analysera och sammanställa data ur verksamhetssystemen
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant utbildning på högskolenivå alternativt annan eftergymnasial utbildning. Erfarenhet av att sätta sig in i och förstå komplexa verksamhetsprocesser och IT-system är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med Lifecare och arbetat som systemförvaltare.
För att lyckas i din roll ska du vara van vid att ta ansvar och kunna arbeta självständigt, vara utvecklingsorienterad och drivande då stor del av arbetet sker i projekt- och förändringsarbete.
Det är också viktigt att du är lyhörd och pedagogisk samt har en utpräglad samarbetsförmåga och servicekänsla. Du har lätt för att formulera dig såväl muntligt som skriftligt. Du kommer att ingå i ett gott gäng av kollegor och i vår grupp ser vi möjligheter, vi hjälps åt och ersätter varandra vid behov.
Rekryteringen sker löpande så ansök redan idag!
ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Marie Wikander
042-33 77 36
Sara Jönsson
042-33 72 18 mellan 22/7 och 12/8
Ann-Christin Göransson
Din fackliga kontakt
042-33 71 00
Enhetschef Lotta Johansson
042-33 71 65
Psykiatrisamordnare Monika Paulsson
042-33 77 14
Enhetschef Dorte Svensson
042-33 74 60
SSR, via kommunens växel Ulrika Carlsson
042-33 71 00
Vision, via kommunens växel Carina Höjing
042-33 71 00
Avdelningschef Arne Nilsson
042-33 71 00