OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Under förvaltning Psykiatri, habilitering och hjälpmedel ligger verksamhetsområde (VO) Hjälpmedel med uppdrag att säkra en effektiv och patientsäker försörjning av förskrivningsbara hjälpmedel. VO Hjälpmedel arbetar också utifrån ett beslut taget av Regiondirektören 2015 att ta över alla hjälpmedelsområden som finansieras av Region Skåne och förskrivs till patient. Detta arbete bedrivs i form av verksövergripande införandeprojekt. VO Hjälpmedel vision är att förenkla för våra samarbetspartners genom att vara en tydlig och modern organisation med ett starkt leverans- och patientfokus.
Enheten strategisk styrning är en del av VO Hjälpmedel och enhetens uppdrag är att ta ett helhetsansvar för verksamhetsområdets hjälpmedelssortiment, förvalta hjälpmedelsanvisningarna samt driva införandeprojekt av nya hjälpmedelsområden. Detta görs genom att enheten tar sortimentsansvar för nio hjälpmedelsområden (diabetes, hörsel, medicinska behandlingshjälpmedel, syn, rörelse, inkontinens, kommunikation/kognition, nutrition och ortopedtekniska hjälpmedel) samt ger verksamhetsstöd till verksamhetsområdet och vårdgivare.
ARBETSUPPGIFTER
Som utvecklingsstrateg med ansvar för projektledning består dina huvudsakliga arbetsuppgifter att strategiskt och operativt driva VO Hjälpmedels införandeprojekt. Mer precist innebär detta att du kommer att planera, leda och följa upp enskilda införandeprojekt samt driva metodutveckling i projektstyrnings frågor inklusive ansvara för projekthandboken och utveckla verktyg för resursplanering. Vidare ingår det i tjänsten att arbeta med verksamhetsnära uppdrag inom strategisk styrning som tex. stödja hjälpmedelsanvisningarna samt stödja det fortlöpande sortimentsarbetet. Arbetet utförs i nära samverkan med projektägare, enhetschefer i verksamhetsområdet, sortiments och avtalsledare samt andra berörda i verksamheten som logistiker och verksamhetsspecialister för Sesam.
Som medarbetare hos oss har du stort inflytande över ditt ansvarsområde och kommer arbeta processbaserat och med LEAN arbetsmetoder för att uppnå ständiga förbättringar. Du blir en del av ett team med 15 medarbetare med ansvar för de olika hjälpmedelsområdena, införandeprojekt, hjälpmedelsanvisningar, ekonomisk uppföljning, digitaliseringsfrågor och processutveckling. Dina kollegor tillhör olika yrkeskategorier såsom sjuksköterska, arbetsterapeut, dietist, controller, jurist och audionom vilket skapar en dynamisk grupp. För oss är det viktigt att du bidrar till enhetens verksamhetsutveckling och arbete med ständiga förbättringar. Hos oss erbjuds du även goda möjligheter till kompetensutveckling.
KVALIFIKATIONER
För att vara rätt person för rollen har du högskoleexamen företrädelsevis inom hälso- och sjukvård samt flerårig erfarenhet inom din profession. Vidare behöver du möta följande behörighetskrav:
• Flerårig erfarenhet av projektledning och/eller metodsamordning
• Mycket god IT-vana och särskilt av MS Office
• Goda språkkunskaper i svenska i både tal och skrift
Vidare ser vi det som meriterande om du har:
• Arbetserfarenhet av hjälpmedelsverksamhet
• Praktisk erfarenhet av förskrivningsprocessen av hjälpmedel
• Kunskaper i MS Project
• Erfarenhet av verksamhetssystemet Sesam
• God kännedom om Lagen om tillgänglighet
• Kunskaper och erfarenhet av att arbeta processbaserat och/eller enligt LEAN metoder
Vi tycker det är viktigt att du trivs och har roligt på jobbet och därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För framgång i arbetet är du analytisk, målmedveten och en driven förändringsledare med förmåga att se helheten i en verksamhet. Vidare har du ett serviceinriktat förhållningssätt som präglas av gott bemötande, respekt och samarbetsförmåga. Du är lösningsorienterad och nyfiken på nya lösningar och arbetssätt samt har förmåga att förstå och sätta dig in i komplexa frågor. Vidare är du ansvarsfull, mycket strukturerad i ditt arbete och tar gärna egna initiativ. Du är trygg med att arbeta självständigt i det dagliga arbetet men det är också av stor vikt att du tycker om att arbeta i team. Då arbetet sker i nära samverkan med interna och externa aktörer värdesätter vi därför att du är pedagogisk och kommunikativ i såväl tal som skrift samt att du har lätt för att skapa och underhålla goda relationer.
Låter detta intressant? Då ska du söka dig till oss! I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Utdrag ur misstanke- och belastningsregistret kommer att göras innan eventuell anställning.
Vi planerar att hålla intervjuer den 17 maj.
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Förvaltning Psykiatri och habilitering är en av Region Skånes sex hälso- och sjukvårdsförvaltningar. Verksamheten omfattar den offentligt drivna psykiatrin samt habiliteringen i hela Skåne med cirka 4 000 medarbetare. I uppdraget ingår bland annat vård, habilitering, rehabilitering, hälsoarbete och forskning. Inom psykiatrin finns fem akutmottagningar, barn- och ungdomspsykiatri, rättspsykiatri och vuxenpsykiatri. Inom habiliteringen finns barn- och ungdomshabilitering, vuxenhabilitering och syn-, hörsel- och dövverksamhet. Hjälpmedelsverksamheten med sina 140 medarbetare, består av fem mottagningar som finns representerade i Malmö, Lund, Kristianstad och Helsingborg samt enheterna logistik, strategisk styrning och stöd och support. Välkommen!
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.