OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Heby kommun är en växande och framtidsfokuserad landsbygdskommun där ledordet är hållbarhet. Vi erbjuder utvecklande arbetsplatser med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb. Som medarbetare hos oss blir du sedd, hörd och får växa tillsammans med dina kollegor. Vi påverkar människors liv, ger så bra service som möjligt till våra invånare och ansvarar för att utveckla vår kommun varje dag. Tillsammans skapar vi möjligheterna.
Heby kommun värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund och livserfarenhet.
Utvecklingsenheten är en stödenhet till vård- och omsorgsförvaltningens olika verksamheter där fokus är utvecklings-, kvalitets- och uppföljningsarbetet med brukarnöjdhet i fokus.
Som utvecklingsstrateg har du ett tydligt grunduppdrag och ingår i Utvecklingsenheten tillsammans med förvaltningens övriga stödfunktioner.
Är du intresserad av utveckling och vill du vara delaktig på vår kvalitetsresa inom vård- och omsorgsförvaltningen under tiden vår ordinarie utvecklingsstrateg är föräldraledig? Då tror vi att jobbet kan vara rätt för dig!
Ditt uppdrag
Du kommer att arbeta med målstyrning, brukarundersökningar, kvalitetsavvikelser m.m. Ansvarar för att i nära samarbete ge stöd till förvaltningens chefer och informera om processerna för verksamhetsstyrning, bland annat i samband med deras egna mätningar av verksamheten.
I uppdraget ingår att vara rådgivande i sakfrågor och vid behov ansvara för kvalificerade utredningar inom Vård- och omsorgsnämndens ansvarsområden och arbeta med ärenden och rapporter till vård- och omsorgsnämnd.
I Heby pågår flera spännande utvecklingsarbeten som är kommunövergripande där du deltar i olika arbetsgrupper för att skapa gemensamt arbets- och förhållningssätt som har betydelse för kvaliteten för våra brukare och kommuninvånare.
Din profil
Vi söker dig som har högskoleutbildning med social, juridisk eller samhällsvetenskaplig inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.
Du känner till socialtjänstens verksamhetsområde och de lagrum som nämnden verkar inom.
Meriterande för tjänsten är om du har erfarenhet av arbete i politisk styrd verksamhet i nära samarbete med nämnd.
För att lyckas med uppdraget behöver du ha god datorvana, ha god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift då arbetet innebär självständigt utrednings-och analysarbete och innefattar muntliga presentationer.
Du är strukturerad i ditt arbete och har en god pedagogisk förmåga och förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattats.
Följ oss gärna på Instagram!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.