Utvecklingsstrateg vikariat

Utvecklingsstrateg vikariat

Arbetsbeskrivning

Nybro kommun är en expansiv kommun i det småländska glasriket med cirka 20 000 invånare. Här finns stora och små företag främst inom glas-, trä- och pappersindustrin - flera av dem världsledande inom sina respektive branscher.
Kommunen har ett strategiskt läge mellan de tre regionala centrumen Kalmar, Karlskrona och Växjö. Kommunikationerna är goda med järnväg samt en flygplats inom tre mil.
I Nybro kommun finns möjligheterna att välja attraktiva boende med vackra miljöer i staden eller på landsbygden. Möjligheterna till rekreation och friluftsliv är goda då det aldrig är långt till naturen.

Nybro kommuns vision är "Med trygghet, nyfikenhet och nytänkande bygger vi en ny bro till framtidens större Nybro."

Omsorgsförvaltningen svarar för vård och omsorg i ordinärt, särskilt boende och för personer i behov av kommunal hälso- och sjukvård. Målet är att äldre ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Ledstjärnan i arbetet är ett hälsofrämjande förhållningssätt, där vi värderar teamarbetet högt. Förvaltningen har drygt 500 anställda.

ARBETSUPPGIFTER
Som utvecklingsstrateg utgör du ett övergripande stöd åt ledning och övrig personal i kompetens- och utvecklingsfrågor. Du förväntas leda, driva och samordna olika utvecklings- och implementeringsprocesser.
Rollen som utvecklingsstrateg innebär i flera avseenden att vara en viktig länk gentemot externa aktörer och myndigheter, samt etablera erfarenhetsutbyten med exempelvis andra kommuner.

I ditt uppdrag håller du dig uppdaterad beträffande rådande framgångsfaktorer, forskning och beprövad erfarenhet och medverkar aktivt till att omsätta detta i verksamheterna.

Som utvecklingsstrateg ingår du i förvaltningens övergripande ledningsgrupp.

KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning som arbetsgivaren finner lämplig, statsvetenskap är meriterande eller samt flerårig erfarenhet av att arbeta inom området. Du har också erfarenhet av utvecklingsarbete samt ledningsarbete är meriterande.
Du har en förmåga att kommunicera ditt budskap, samt att inspirera och stimulera för att åstadkomma utveckling av verksamheten.

Bland dina styrkor finns kreativitet och idérikedom. Du har lätt för att uttrycka dig i såväl tal som skrift och har god datorvana. Du är van vid att ta ansvar för hela processer och att leverera hög kvalitet i rätt tid. Du trivs både med att arbeta självständigt och tillsammans med andra och har lätt för att knyta nya kontakter.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Körkort B krävs.

ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Nybro kommun eller andra organisationer anslutna till Offentliga jobb. Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning.

Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings-/bemanningsföretag. Vi undanber oss också samtal från annonssäljare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Områdeschef Annelie Kjellström
0481-453 16
Områdeschef Marie Sjöö
0481-453 14
Enhetschef, Bemanningsenheten Karin Rasmussen
0481 - 452 96
Omsorgschef Carina Leijon
0481-453 12
Sjuksköterska Ann-Helen Einarsson
0481-450 37
Biträdande Omsorgschef/Områdeschef Annelie Kjellström
0481-453 16
Områdeschef Mari Rosqvist
0481-453 78
Enhetschef Ewa Sveding
0481-456 48
Områdeschef Monica Antonsson
0481-45360
Verksamhetschef hemtjänst Marie Sjöö
0481-453 14

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nybro kommun, Omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2023
  • Ansök senast: 17 februari 2023

Besöksadress

38280
None

Postadress

Dunderbergsgatan 2
NYBRO, 38280

Liknande jobb


20 november 2024

20 november 2024

20 november 2024

Expert Consultant

Expert Consultant

18 november 2024