OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en passion för att omvandla behov till lösning genom interaktionsdesign?
Är du intresserad av att skapa användarupplevelser som gör skillnad för 4 miljoner privatkunder och 300 000 företagskunder?
Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att:
- Ingå i ett team där vi tillsammans säkerställer att vi har rätt förutsättningar för att kunna vara en digital bank och erbjuda våra användare mer tillgängliga, användarvänliga och hållbara lösningar av digital kundkommunikation och dokumentdistribution.
- Arbeta tillsammans med andra UX designers och utvecklingsteam för att skapa upplevelser för bl a olika Bli Kund-resor, kundkännedomshantering för att förhindra ekonomisk brottslighet och digital signering av avtal och dokument.
- Skapa bra användarupplevelse för bankens produkter och tjänster i våra digitala kanaler baserat på kundinsikter, affärsmål och tekniska möjligheter.
- Tillsammans med övriga UX designers och UX Lead för området säkerställa ett kundcentrerat arbetssätt i allt ni levererar.
- Vara en del av och bidra till hela Swedbanks UX community som består av över 70 designers vars arbete spänner över alla produktområden - den samlade erfarenheten är stor och här får du möjlighet att lära dig av andra men också bidra med din kunskap.
I denna roll behöver du:
- Akademisk utbildning i design, interaktionsdesign eller motsvarande relevant disciplin.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet som UX designer.
- Ha förmåga att samarbeta med många olika människor, team och stakeholders.
- Kunna presentera och argumentera för dina lösningar.
- Ha förståelse för designprocessen, där vi utgår ifrån Double Diamond.
- Följa och hålla dig uppdaterad kring de riktlinjer och komponentbibliotek som vi använder när vi tar fram lösningar.
- Vara van att arbeta med Sketch, Invision eller liknande designprogram.
- Hantera svenska och engelska i en professionell kontext.
- Tidigare erfarenhet av Agilt arbetssätt är meriterande.
- Tidigare erfarenhet från större organisation samt bank- och finanstjänster är meriterande.
Bli en del av vårt team och...
var en del av ett kunnigt och hjälpsamt gäng. Vi erbjuder en vänlig atmosfär där samarbete är nyckeln till framgång. Som chef är jag transparent, undviker detaljer och försöker vara ditt bollplank för att du ska utvecklas mot dina mål. Mitt mål är att hjälpa dig att lyckas i rollen och mitt fokus är att ta bort eventuella hinder för dig och teamet." Jenny Nilsson, Team Manager UX Common Functions, din framtida chef.
Vi ser fram emot din ansökan senast den 2021.10.18.
Arbetsplats: Sundbyberg
Kontaktpersoner
Rekryterande chef: Jenny Nilsson +46 72 215 58 51
SACO: Camilla Ivarsson +46 70 693 00 28
Finansförbundet: Åke Skoglund +46 70 372 06 19
Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.