OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du hjälpa andra att skapa en bättre framtid?
Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att:
- Bidra till ett samhälle som är ekonomiskt sunt och hållbart genom att förbättra en viktig del av Sveriges ekonomiska infrastruktur.
- Förenkla vardagen för våra mer än 4 miljoner kunder genom att vara del i att skapa ännu bättre digitala produkter och tjänster.
- Anta utmaningen att förenkla sådant som är komplext och starkt påverkat av lagar, regler och med höga krav på säkerhet.
- Arbeta tätt med produktägare, affärsanalytiker, utvecklare, testare och självklart andra UX Designers, UX Writers, UX Researchers och Service Designers.
- Vara en del av en engagerad och aktiv design community, bestående av ca 70 kollegor i fyra länder, som jobbar med att effektivisera design operations och öka designmognaden på Swedbank.
- Vara en aktiv del i vår transformation mot ett ännu mer agilt, datainformerat och användarcentrerat arbetssätt.
I denna roll behöver du:
- Kunskap om och erfarenhet av hela den användarcentrerade designprocessen - från utforskande research, till definition av effektmål, konceptdesign, prototypning, visuell design och uppföljning av effektmål.
- Erfarenhet av att involvera användare i hela designprocessen.
- Erfarenhet av att involvera stakeholders och alla roller i ett tvärfunktionellt team i designprocessen.
- Förmåga att designa med fokus både på helhet och detalj.
- Intresse av att jobba med ditt självledarskap och din personliga utveckling.
- Tålamod att driva långsiktig förändring
På Swedbank är medarbetarna vår största tillgång. Vi har en kultur som bygger på respekt, inkludering och öppenhet, där varje medarbetares röst är viktig. Vi stöttar kontinuerlig utveckling. Du som arbetar hos oss leder din egen utveckling och hittar utmaningar som inspirerar dig. Vi värnar om ditt välmående och erbjuder en hållbar och flexibel arbetsmiljö. Som anställd ingår du i gruppgemensamt prestationsprogram och erbjuds tjänstepension, frivillig sjukförsäkring samt andra attraktiva förmåner. Vi arbetar genom våra värderingar: Öppen, Enkel och Omtänksam. Tillsammans levererar vi en positiv och unik upplevelse för våra kunder. Tillsammans gör vi skillnad.
Bli en del av vårt team och...
..vår vänliga och hjälpsamma design community - där vi tillsammans jobbar med att utveckla oss själva och vår organisation, och förstås med att leverera ännu mer värde till våra kunder, ännu snabbare!” Jonatan Wentzel, UX Team Manager
Vi ser fram emot din ansökan senast den 2022-12-14.
Arbetsplats: Sundbyberg
Kontaktpersoner
Rekryterande chef: Jonatan Wentzel, +46735899691
SACO: Henrik Joelsson
Finansförbundet: Gun Österberg +46 8 58 59 52 51
Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.
LI-Hybrid