OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Som UX designer (user experience) ska du leda arbetet med att tillsammans med verksamheten ta fram en ny design för delar av systemen inom verksamhetsområdet Verkställa. Verkställigheten är kundens största process och medarbetare inom området arbetar med att driva in och verkställa förpliktelser som rör betalning eller återställande av rättsförhållanden.
Arbetet inkluderar tjänstedesign som innebär att sätta målbilden för interaktion inom och mellan system och de kommande årens utveckling. I rollen arbetar du nära kravanalytiker och verksamheten för att ta fram designen för nya vyer i våra system.
Som UX specialist på IT-avdelning är du väl insatt i de användningsfall som realiseras av systemet och de verksamhetsprocesser som systemet stödjer.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Eftergymnasial utbildning inom Data/IT/design eller motsvarande kompetens
- Minst 4 års erfarenhet som interaktions/UX-designer inkl framtagande av specifikationer för utvecklingsteam
- Minst 2 års erfarenhet av tjänstedesign
- Minst 1 års erfarenhet av digital tillgänglighet utveckling av webapplikationer för funktionsnedsatta, WCAG
- Minst 2 års erfarenhet av användbarhet och tillgänglighetstester
- Erfarenhet av genomföra kravmodellering
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Erfarenhet av interna handläggarsystem
- Erfarenhet av agilt arbete i en större organisation (fler än 300 personer)
- Erfarenhet av Axure och/eller Jira confluenc
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström