OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 6 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Som Interaktions/ UX-designer kommer du att arbeta nära verksamheten, kommunikationsavdelningen, samt kundens leveranssteam, som arbetar agilt.
Arbetsuppgifter:
- Leda arbetet inom design och användbarhet, följa kundens designanvisningar/riktlinjer för systemets tillgänglighet.
- Skapa interaktionsdesign, grafisk utformning, prototyper och samarbeta med utvecklarna för att säkerställa design, användbarhet och tillgänglighet.
- Leda arbetet med att exempelvis att ta fram Personas och delta i användbarhetstester.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 3 års praktisk erfarenhet: Interaktions/UX-designer
- Minst 1 års praktisk erfarenhet: Digital tillgänglighet utveckling av webapplikationer för funktionsnedsatta, WCAG
- Minst 2 års praktisk erfarenhet: Användbarhet och tillgänglighetstester
- Minst 1 års praktisk erfarenhet: Tjänstedesign
- Minst 1 års praktisk erfarenhet: Konceptutveckling
- Dokumenterad god samarbetsförmåga
- Har grundläggande kunskaper i kravanalys och projektstyrning.
- God dokumentationsförmåga
Önskemål om personliga egenskaper:
Kunden arbetar i team med agila arbetssätt. För att nå framgång i detta uppdrag bör du ha mycket god samarbetsförmåga och ha god beslutsförmåga samt vara utvecklings- och resultatinriktad. Du bör också vara noggrann, analytisk och strukturerad samt ha en mycket god helhetssyn.
Du är öppen för och bidrar aktivt till de förändringar som verksamheten och omvärlden kräver. Du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter till andra och verkar för att medarbetare i en grupp blir mer ansvarstagande.
Språkkunskaper:
Utmärkt svenska i tal och skrift
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström