UX & Merchandising Specialist

Arbetsbeskrivning

UX & Merchandising Specialist

Bemanningsstyrkan är ett etablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet och ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm som löser våra kunders personalbehov. Vi ingår i koncernen Veddestagruppen tillsammansmed Veddesta Distribution, Veddesta Transport, Multi Logistik och Rekryteringsstyrkan.

Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi.

Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckasmed våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.

Som konsult är du mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.

Vi söker nu för vår uppdragsgivare Samsung Electronic Nordic AB:s räkning en UX & Merchandising Specialist för omgående tillsättning, uppdraget är på två år med stor möjlighet till förlängning.

Placeringen är på Samsungs nordiska huvudkontor i Kista Science City.

JOB DESCRIPTION

Working for the world’s largest brand and manufacturer, your responsibility is to ensure the Samsung.com touchpoints meet expectations for consumers to discover, choose and purchase products in the Home Appliances or TV/AV product categories.In this role, you will plan, execute, and follow up key activities for product launches, campaigns, and always-on communication across the Samsung.com sites in Sweden, Denmark, Norway and Finland.You will plan and develop sales driven merchandising to package and present relevant products, upsell and cross-sell offerings for the product category.Continuously analyzing consumer behavior, you will work closely with the analytics, CRO, SEO and other functions in the digital team to evaluate and identify insights and opportunities to drive the performance for your product category.

KEY ACCOUNTABILITIES / JOB SCOPE

- com User Experience.
- Presenting and positioning the categories/products to meet consumer expectations, in all steps of the consumer journey on Samsung.com.
- Ensure product and category content are registered and published on time and in-line with .com calendar and best practices.
- Identify opportunities for site enhancements through analytics to deliver a best practice user experience.
- Merchandising – plan and execute merchandising for product category. Ensure product recommendations and offering visibility in relevant .com touchpoints to drive sales on .com e-store.
- Reviews – generate consumer reviews and ensure best possible exposure to drive engagement and purchase intent.
- Campaign – planning and execution of commercial and branding campaigns. Building of best practice landing pages and user journeys.
- Be the Nordic samsung.com POC and go-to-person for marketing team, Product Managers and Digital team.
- Agency management - brief web/creative/translation agencies on launches campaigns. Ensure deliverables and timelines are met.
- Follow up and evaluate activities to meet set KPIs. Continuously improve digital learnings to apply in future projects and activities.
QUALIFICATIONS REQUIRED:
- Minimum 3-year experience from working with online web production
- Project Management excellence
- Ability to identify and apply Consumer Insights and UX best practices
- Analytical skills – turning digital marketing statistics into simple, effective, and actionable guidance. Experience in Adobe/Google Analytics.
- MS Office, mainly Excel, PPT
- Independent and self-managing – identifying and proposing solutions to challenges/opportunities
- Application/IT skilled – Adobe Photoshop/Illustrator/CS, online database and coding are merits
- Fluent in at least one Nordic language, plus English.
- Norwegian, Danish, and Finnish is a merit.
EXPERIENCE, SKILLS & ATTRIBUTES:
- Experience from leading FMCG or Consumer Electronics/Telecom company is a merit
- Experience of briefing/managing agencies and executing digital consumer campaigns are merits
- Experience from a Nordic matrix organization is a merit
- Excellent presentation skills are a merit
- Results & performance driven
- Structured with an ability to manage multiple priorities and short deadlines
- Creativity in problem-solving and marketing
- Take own initiatives and drive implementation
- Strong collaboration skills and inter-culturally savvy
- Big picture with attention to detail
- A doer with a can-do attitude and flexibility
EXPERIENCE, SKILLS & ATTRIBUTES:
- Experience from leading FMCG or Consumer Electronics/Telecom company is a merit
- Experience of briefing/managing agencies and executing digital consumer campaigns are merits
- Experience from a Nordic matrix organization is a merit
- Excellent presentation skills are a merit
- Results & performance driven
- Structured with an ability to manage multiple priorities and short deadlines
- Creativity in problem-solving and marketing
- Take own initiatives and drive implementation
- Strong collaboration skills and inter-culturally savvy
- Big picture with attention to detail
- A doer with a can-do attitude and flexibility

Bemanningsstyrkan är ett personligt företag där vi alla är kollegor oavsett var vi har vår fysiska arbetsplats.
Vi kan erbjuda dig runt trettio kollegor som är placerade hos Samsung och i normala fall är din konsultchef är på plats minst två gånger per vecka för att hjälpa dig medfrågor och funderingar.

Vi erbjuder marknadsmässig månadslön, friskvårdsbidrag och allt som ingår i vårt kollektivavtal.
Utöver det så har vi regelbundet gemensamma sammankomster där alla från Bemanningsstyrkan träffas.

Känner du att ovanstående stämmer in på dig och att du vill bli en del av Bemanningsstyrkans team så tveka inte att skicka in din ansökan.

Platsen ska tillsättas omgående och intervjuer sker fortlöpande.

Varmt välkommen med din ansökan som ska innehålla:


- ett cv på engelska
- ett personligt brev på engelska
- ett startdatum/information om eventuell uppsägningstid
- ett löneanspråk

Sammanfattning

Liknande jobb


10 december 2024

10 december 2024

6 december 2024