OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Kundmötesavdelningen består av fyra enheter med cirka 1000 medarbetare. Kundmötesavdelningen ansvarar för verksamheten på servicekontoren och Skatteupplysningen samt ansvarar för att driva tjänsteperspektivet för kundmötet, digitala tjänster och webben.
Dina viktigaste arbetsuppgifter är att jobba med kundinsikter, målgruppsanalyser och ta fram personas. Vi söker en UX-researcher som tillsammans med andra UX-kompetenser utvecklar Skatteverkets kundmöte. Du kommer att ingå i kundmötesavdelningens tjänsteutvecklingsenhet i Solna. Du som UX-researcher förväntas också vara en del av en genomgripande förändring av skatteverket.se som tar fart under 2018.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har relevant högskoleutbildning inom människa-datorinteraktion, interaktionsdesign eller kognitionsvetenskap (eller motsvarande)
• har minst 2 års arbetslivserfarenhet inom UX-området
• har god vana från att jobba med användartester
• har god vana från att göra målgruppsanalyser och ta fram personas
• har god samarbetsförmåga och samtidigt förmåga att arbeta självständigt
• har en analytisk förmåga
Det är meriterande om du
har jobbat med tillgänglighet utifrån WCAG:s riktlinjer. Det är en fördel om du har kunskap om tjänstedesign och om du har jobbat med Google Analytics eller liknande statistikverktyg. Erfarenhet från en digital byrå är ett plus.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Tester genomförs inom rekryteringen.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.