OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Bravomedia brinner vi för konvertering. Allt vi gör ska vara användarvänligt, snabbt och mätbart. Det är viktigt för oss att våra anställda känner likadant och förstår vikten av att sätta sig in i varje enskild kunds unika förutsättningar, deras erbjudande samt deras användares drivkrafter och behov.
Genom ett gediget förarbete och kunskap om bra UX så försäkrar vi oss om att vi alltid levererar användaranpassade och tillgängliga lösningar som genererar hög konvertering.
På Bravomedia arbetar vi med Adobes verktyg, Figma och Zeplin för produktion och hand-off av arbete till företagets utvecklare som du kommer att ha ett nära samarbete med under hela projektprocessen.
En stor del av vårt inledande relationsarbete med våra kunder innebär att du kommer att få sätta dig in i deras verksamhet, produkter och tjänster samt analysera deras användare. Du kommer att få vara delaktig i arbetet med att konceptualisera idéer och utforma webbplatser och applikationer som utifrån våra analyser har avsikten att konvertera i så hög grad som möjligt.
Att köra en presentation som visar resultatet av ditt arbete där du kan argumentera för de designval som gjorts kommer att vara en återkommande del av arbetet.
Vi vill gärna att du har minst ett par års erfarenhet av UX/UI-arbete och en utbildning inom aktuellt område sedan tidigare. Vi hoppas att du också har förståelse för SEO och vad som krävs redan vid utformning av applikationer och funktioner för att de ska prestera även ur ett SEO-perspektiv.
Artiklar i detta ämnet
- Datorarbetares muslekbesvär