OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tycker du om mötet med människor och ett arbete där den ena dagen inte är den andra lik?
På vår avdelning Produktion VA ansvarar vi bland annat för våra vattenverk, reningsverk, pumpstationer, tryckstegringsstationer. Nu söker vi en VA-assistent med placering i Falkenberg. Du ska vara ett administrativt stöd för driften och för cheferna i organisationen på Reningsverken. Du är en del i Reningsverkens ledarteam och agerar spindel i denna del av organisationen.
Hos oss hjälps vi åt för att underlätta varandras arbete och uppmuntrar till att testa nya möjligheter, idéer och förslag. Vi trivs på jobbet, stämningen är öppen och prestigelös. Vi sätter en bra arbetsmiljö högt på agendan och vill att våra medarbetare ska ha en balans mellan arbete och fritid. VIVAB vill bidra till en hälsosam livsstil därför erbjuds våra anställda en friskvårdstimme i veckan samt friskvårdsbidrag.
ARBETSUPPGIFTER
Det blir en stor variation av arbetsuppgifter;
• Delvis utforma rutiner och instruktioner
• Administrera delar av egenkontrollprogrammet
• Vara navet i arbetet med myndighetsdokumentationen
• Fylla i och följa upp nyckeltal och mål
• Vara delaktig i processarbete, avvikelsearbetet och arbetsmiljöarbete genom att
administrera.
• Fixa förutsättningar för möten internt och externt (fika, lunch, boka lokaler etc)
• Skapa möteskallelser, agendor och protokollera möten
• Vara en del i administrationen kring fakturor och ekonomi
• Strukturera arbetet med och se till att dokumentation som ex. ritningar, avtal och annat
sparas på rätt plats
• Arbeta som en drivande spindel avseende administrationen och i mindre projekt ex. att
utforma arbetsflöden för myndighetsdokumentationen
• Boka resor och utbildningar
• Bidra aktivt med din kreativitet i verksamhetsutvecklingen
KVALIFIKATIONER
Då du har mycket kontakt med många kollegor är det självklart för oss att du har ett positivt och trevligt bemötande. Vi tror att du brinner för administrativa arbetsuppgifter, ordning och reda och har ett välutvecklat servicetänk. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Du ska ha en gymnasial bakgrund och en dokumenterad administrativ erfarenhet. Du måste ha en god datavana och behöver en uppdaterad datakompetens. Du behöver även B körkort då vi har anläggningar i både Falkenbergs och Varbergs kommun.
Du ska kunna samarbeta med såväl interna som externa samarbetspartners och driva dina arbetsuppgifter självständigt och i grupp. Du ska gilla att ta ansvar för utpekade uppgifter och på eget initiativ följa upp arbetet.
ÖVRIGT
VIVAB (Vatten och Miljö i Väst AB) jobbar för en hållbar framtid med rent vatten, friskare hav och minskade avfallsmängder i Varberg och Falkenberg. Från våra vattenverk levererar vi ett dricksvatten av högsta kvalitet och vi strävar efter minsta möjliga miljöpåverkan från våra reningsverk. Vi ansvarar även för avfallshanteringen i våra kommuner, där återvinning och återbruk är viktiga grundstenar i utvecklingen. Vår verksamhet berörs av runt 100000 personer vilket gör oss till en av landets större aktörer inom vatten, avlopp och avfall. En förenklad miljösmart vardag är vår vision var med och förverkliga den du också!
OBS! Vi undanber oss alla erbjudanden om ytterligare annonsering både i tryck och digitalt.
Kontaktpersoner på detta företaget
personalavdelningen Lena Andersson
0757-274024
för Vision Bengt-Åke Bengtsson
0757- 27 41 62
för SACO Malin Persson
0757-27 40 42
VD Margareta Björksund
0757-27 40 10
ekonom Eddie Svedberg
0757-27 40 27
ekonom för Vision Lena Augustsson
0757-27 40 21
produktionschef Georg Gottrfridsson
0757-274147
produktionschef Joakim Nilsson
0757-274150
för Kommunal Jan-Olof Lundin
0757-27 41 42
informationsansvarig Clara Christiansson
0757-27 40 15