VA-medarbetare - Med kunden i centrum

Arbetsbeskrivning

Division Vatten, Ref nr 48/13

Tycker du om kontakter och teknisk rådgivning till privat- och företagskunder? Vill du vara med och bidra till att skapa världens mest resurseffektiva region? Då kanske detta är en tjänst för dig!

Tekniska Verken är en regional koncern som verkar för ett väl fungerande och långsiktigt hållbart samhälle. Omkring 300 000 privat- och företagskunder drar alla nytta av ett brett utbud produkter och tjänster inom vatten el, fjärrvärme, fjärrkyla, avfallshantering, bredband eller biogas. Koncernen är utpräglat innovations- och kunskapsdriven och verkar i teknologins frontlinje.

Tekniska verken, Division Vatten, ansvarar för att leverera dricksvatten, ta hand om avloppsvatten och leda bort dagvatten inom tätorterna i kommunen. Kundavdelningen inom Division vatten har som uppdrag att handlägga frågor, utredningar och beräkningar av anläggningsavgifter samt beräkningar som hör samman med VA-prislistan.

Vårt erbjudande:
Du får möjlighet att arbeta med teknisk rådgivning till både privat- och företagskunder inom VA-området, vilket sker enskilt eller med kollegor i möten ute på plats eller via telefon. Ett prioriterat arbetsområde de närmsta åren är LinköpingsBo2016 där samverkan sker inom koncernen. Frågor som gäller våra storkunders VA-frågor och anslutningar kan komma att bli centrala för den här tjänsten. Du kommer själv göra utredningar och beräkningar och vara i kontakt med myndigheter. För att lyckas i rollen ska du tycka om att arbeta självständigt samtidigt som du inte är främmande för att diskutera fram lösningar och komma med egna tankar och förslag i en redan väl fungerande och erfaren grupp.

Kvalifikationer:
Vi tror att du är en person med eftergymnasial utbildning. Vi värderar tekniskt intresse och förståelse, med fördel inom VA-branschen, högt. Du är en social person som gärna delar med dig av kunskaper och erfarenheter med kollegor och tycker det är intressant och utvecklande med kundkontakter.

Du har ett konsultativt förhållningssätt och drivs av att lösa problem. Du är kvalitetsorienterad och har lätt för att förstå de tekniska och yrkesmässiga aspekterna av arbetet. Du är intresserad av att ständigt utveckla dig själv och verksamheten. Goda datakunskaper, B-körkort samt god kommunikativ förmåga på svenska i tal och skrift är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och färdigheter.

För mer information:
Välkommen att kontakta Sören Brandt, chef Vatten kund, tfn 013-20 83 83, eller Andreas Oliw, HR-konsult, tfn 013-20 83 15. Facklig information ges av Bo Karlsson, Vision, tfn 013-20 91 12 eller av Sofia Kronkvist, Akademikerföreningen, tfn 013-20 81 56.

Välkommen med din ansökan:
Tjänsten är en tillsvidareanställning och söks via www.tekniskaverken.se/jobb. Urval sker löpande. Senast 2013-09-29 vill vi ha din ansökan. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Sammanfattning

Besöksadress

Brogatan 1
Linköping

Postadress

Box 1500
Linköping, 58115

Liknande jobb


18 oktober 2024

14 oktober 2024

VA-ingenjör till Härryda Vatten och Avfall AB

VA-ingenjör till Härryda Vatten och Avfall AB

7 oktober 2024