OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans och vi siktar på att bli 35 000 invånare år 2035. Vi som jobbar här är öppna, vi är framåt och vi vill. Varje medarbetare hos oss är med och gör skillnad för alla som bor och lever i vår kommun. Vill du vara med?
Läs mer om oss som arbetsgivare på www.ljungby.se/jobb.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en ny medarbetare till VA- och renhållningens kundtjänst som administrerar, handlägger och ger service till våra kunder. Du samt två kollegor har daglig kontakt med kunderna och är oftast första personen i vår organisation som de kommer i kontakt med.
I tjänsten ingår kundservice på telefon, e-post och registrering i vårt kundregister EDP Future, orderhantering till vår renhållningsentreprenör samt kunddebitering för VA- och renhållningsavdelningens avgifter mot kund är vanligen förekommande arbetsuppgifter.
Vi står inför en vidareutveckling i vårt kundsystem EDP Future och söker dig som är datatekniskt kunnig och som är driven att utveckla och se möjligheter att effektivisera och digitalisera vår handläggning och service till kunderna.
Här har du chansen att få vara med och påverka, att göra förändring för en bättre miljö!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning inom administration och/eller kundtjänst. Tidigare arbetserfarenhet av kommunal verksamhet eller annan offentlig förvaltning, liknande arbetsuppgifter, kommunal debitering gällande VA- och avfallstjänster (gärna EDP eller liknande system) är meriterande. Kompetens och erfarenhet inom VA och renhållning är meriterande.
Det är av stor vikt för oss att du har ett intresse av att arbeta med kundservice i samverkan med andra samt kan arbeta självständigt, är stresstålig, strukturerad och noggrann. Ytterligare egenskaper vi värdesätter hos dig är att du är intresserad och nyfiken på att digitalisera och förbättra kundens service inom VA-och renhållningsavdelningen, är flexibel, positiv, engagerad och bidrar med att skapa ett gott arbetsklimat.
Svenska i tal och skrift, B-körkort och goda datakunskaper är ett krav.
ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.
Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.
Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid i de verksamheter där det tillåter. Vi har möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, friskvårdsbidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter.
Ljungby kommun erbjuder In- och medflyttarservice. Det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att byta livsmiljö och flytta till vår kommun.
Maila inflyttarservice@ljungby.se om du vill veta mer om vad vi kan hjälpa dig med i samband med en flytt till Ljungby kommun.
I Ljungby kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.
Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen
och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Oléhn
0372-78 93 35
Carina Sennerby
0372-78 93 00
Jan Bernhardsson
0372-78 93 41
Fackliga kontaktpersoner
0372-78 90 00
Fackliga företrädare nås genom kommunens växel
0372-78 90 00
Mariana Axelsson
0372-78 93 46
Maria Sjödin
0372-78 93 47
Per-Olov Almqvist
0372-78 93 02
Wiebke Harders
0372-78 93 16
Brandinspektör/personalansvarig Marcus Walldén
0372-78 91 73