OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som tänker stort, ser helheten och kan bidra med god kunskap inom VA-området? Då kanske du är vår nya strateg på VA och bör söka den här tjänsten redan idag!
Om tjänsten
Till Planering VA söker vi nu en erfaren VA-strateg. Rollen innebär främst att arbeta med strategiska planeringsfrågor för hela VA-verksamheten men främst för ledningsnätet. I uppdraget ingår det att ha mycket kontakt internt inom kommunen, både inom VA-verksamheten och med bland annat Stadsbyggnad. Du kommer även ha kontakter med externa aktörer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• strategisk planering av framtida utbyggnad och förändringar av ledningsnätet
• driva arbetet med framtagande av strategiska dokument utifrån tekniska, ekonomiska och juridiska aspekter till VA-huvudmannens ansvar för ledningsnätet
• delta i kommunens arbete med exempelvis Översiktsplanen
• bistå i juridiska frågeställningar (LAV)
• remisshantering, detaljplaner m.m.
• arbeta med olika typer av utredningar/projekt
• arbeta med revidering av verksamhetsområde för V, S och D
Kompetenskrav
• civil- eller högskoleingenjörsutbildning inom väg- och vattenbyggnad/ samhällsbyggnad eller annan utbildning och erfarenhet som bedöms som likvärdig inom VA-området
• flerårig arbetslivserfarenhet av strategisk/översiktlig planerig inom VA-området
• B-körkort
Som VA-strateg så krävs det att du ser till hela verksamhetens bästa i ditt uppdrag. Du tar egna initiativ och tar ansvar för dina arbetsuppgifteroch driver processen vidare. Vi vill att du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv, samt ser på sakers långsiktiga betydelse. Du samarbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört sätt, men är samtidigt bestämd . Då tjänsten innebär många kontaktytor och dokumentation är det viktigt att du kan kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• god kunskap i Lagen om allmänna vattentjänster (LAV)
• god kunskap i Plan- och bygglagen (PBL)
• god kunskap i Ledninsrättslagen
• god kunskap i miljöbalken
• erfarenhet av strategisk eller övergripande planering inom likande områden (exempelvis stadsplanering)
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Som medarbetare inom Vatten och avlopp på Tekniska förvaltningen bidrar du till att göra vardagen enklare för örebroarna. Vatten och avlopps uppdrag är att se till att örebroarna får rent dricksvatten i kranen, att ta hand om och rena avloppsvattnet, underhålla och bygga ut ledningsnätet samt utveckla VA-försörjningen inför framtiden genom till exempel Vätternvatten och vår nya vattenreservoar. Detta sker i nära dialog och samspel med kollegor, politik, medborgare och näringsliv. Hos oss får du en chans att utveckla både dig själv och kommunen. Du uppmuntras att utveckla lösningar som förnyar och överraskar positivt. Är du rätt person att anta utmaningen?
Övrig information
Besök gärna Vatten och avlopps rekryteringswebb för mer information om hur det är att jobba hos oss. Du hittar den på orebro.se/va-jobb.
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 22 februari.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande!
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67