Vafabmiljö söker en Kundrådgivare

Vafabmiljö söker en Kundrådgivare

Arbetsbeskrivning

Är du en stjärna på kundservice? Är du lösningsfokuserad och älskar när det ringer? Vi söker nu en Kundrådgivare till vår Kundservice. Bli en av oss och jobba i en organisation som räddar världen lite varje dag.
Vår Kundservice är mitt uppe i en spännande utvecklingsfas. Tillsammans med dig och dina jobbarkompisar vill vi bygga en kundservice i absolut toppklass. Våra utmaningar framåt är bland annat att digitalisera och genom vårt processarbete skruvar vi på vårt arbetssätt för att hela tiden bli bättre.
Hur ser din arbetsdag ut?
Som kundrådgivare är du vårt ansikte ut mot våra kunder. Du svarar på frågor om bland annat källsortering, farligt avfall, hushålls- och företagsavfall. Det sker via telefon, mejl och chatt. De administrativa arbetsuppgifterna omfattar till exempel registrering och bevakning av kundärenden, justering av fakturor, registervård och att hjälpa kunderna att göra bra val för miljön.
Vem är du?
I dig ser vi en lagspelare som får energi av att leverera ett riktigt bra kundbemötande - du gillar att hjälpa människor, helt enkelt. Som kundrådgivare har du många kontaktytor och en varierad arbetsdag som innehåller både problemlösning, ett högt tempo och många goda samarbeten. Du är en person som gillar struktur, är positiv och stimuleras av att arbeta mot tydliga mål. Du har förmågan att söka upp och ta till dig information och du delar gärna med dig av dina kunskaper till teamet. Det kommer lika naturligt för dig att ta initiativ och arbeta självgående som att hjälpa och samarbeta med kunder och kollegor. Vafabmiljö är en organisation som verkar i en föränderlig värld och har höga ambitioner. Vi behöver dig som vill hänga med på vår spännande utvecklingsresa.
Det är viktigt att du kan relatera till våra värdeord Trovärdig, Omtanke, Nytänkande och Professionell och att du kan arbeta utifrån dessa. Lika viktigt är det att du delar vår vilja att bidra till ett hållbart samhälle.
Kompetenskrav
Du har:
slutförd gymnasieutbildning eller yrkesutbildning
dokumenterad erfarenhet av arbete inom kundorienterad verksamhet, som exempelvis kundservice, butik, försäljning, rådgivning eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
erfarenhet av att arbeta i team
goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
goda kunskaper i engelska språket i tal
datorvana och erfarenhet att arbeta i Officepaketet
vana att arbeta i vanligt förekommande system för exempelvis telefoni och ärendehantering



Det är meriterande om du har
eftergymnasial utbildning inom exempelvis service eller kundrelationer
kunskaper i EDP Future
kunskap i andra språk än svenska och engelska
kunskap om taxor och föreskrifter samt de regelverk som gäller för avfallshantering
erfarenhet av kundservice via telefon, mejl och chatt
erfarenhet av arbete med kommunikation i digitala kanaler
erfarenhet av arbete inom orderhantering/administration/ekonomi såsom beställningar, reklamationer, fakturafrågor



Vad får du?
Hos oss får du ett varierande arbete på en arbetsplats som sätter miljön först. Här bryr vi oss om varandra och vår arbetsmiljö. Vi erbjuder flera förmåner; bland annat ger träning ledig tid.
Övriga upplysningar
Vi vill spegla våra kunder och samhället i stort och vill därför anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det ger.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Huvudkontoret Navet, Gasverksgatan 7 i Västerås. Tillträde efter överenskommelse.
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du:
Enhetschef Anders Ström, anders.strom@vafabmiljo.se , 021-39 92 06.
HR-konsult Västerås stad, Frida Bragazzi Engum, frida.bragazzi.engum@vasteras.se , 021-39 04 62.
Facklig företrädare Vision, Anna Helsing, anna.helsing@fv.vision.se, 021-39 35 17.
Så här ansöker du
Låter det här som en tjänst för dig? Då är du välkommen att söka tjänsten redan idag. Sista ansökningsdag är den 9 februari. I denna rekrytering samarbetar vi med Västerås stad. Du söker tjänsten via extern länk:
Välkommen med din ansökan!
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HUVUDKONTOR Solna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2023
  • Ansök senast: 9 februari 2023

Postadress

Hemvärnsgatan 15
Solna, 17154

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024