OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.
På vår anläggning i Länna arbetar idag ett 80-tal medarbetare, både tjänstemän och miljöarbetare och vi hanterar cirka 45 000 ton avfall per år.
Tjänsten tillhör Region Stockholm och Administration- och planeringsgruppen med 16 medarbetare som arbetar både i Länna och på vårt kontor i Kallhäll. I gruppen arbetar det administratörer, transportplanerare och en chef. Gruppen arbetar nära sektionscheferna och bistår med fakturering, hantering av avvikelser/reklamationer, planering av det dagliga arbetet, statistik och uppföljning av detta.
Dina uppgifter
Som administratör på anläggningen är du en viktig kugge i vår dagliga drift som mottagande av material till anläggningen. I arbetsuppgifterna ingår att ansvara för in- och utvägning av fordon, utföra kontroll av inkommande material och att guida och dirigera inkommande leveranser till rätt område. Vidare ingår att ta fram statistik för internt och externt bruk, fakturera inkommande och utgående material och även vara delaktig i uppföljningen och månadsbokslutet.
I tjänsten ingår också att hantera reklamationer och avvikelser och att rätt uppgifter läggs in, följs upp och kontrolleras enligt gällande rutiner i anläggningshandboken. Vi vill också att personen vi anställer medverka aktivt och driver effektiviserings- och utvecklingsarbetet inom den administrativa avdelningen.
Efterhand kan även andra administrativa arbetsuppgifter rörande anläggningen att förekomma.
Din profil
Du har gymnasiekompetens och behärskar svenska väl i tal och skrift och har kunskaper i engelska på konversationsnivå. Vi vill att du är serviceinriktad då arbetet har många kontaktytor. Arbetsuppgifterna ställer krav på struktur och förmåga att bibehålla hög kvalitet i arbetet vid intensiva arbetstoppar så det är viktigt att du är strukturerad och har god kommunikations- och samarbetsförmåga. Dokumenterad administrativ erfarenhet är ett krav. Du är en van IT-användare och har goda kunskaper i Officepaketet (främst Excel, Word och Outlook).
Har du erfarenhet av branschen och våg- och/eller säljadministration är det meriterande.
Vi ser det som självklart att du har ett stort intresse för cirkulär ekonomi och miljöfrågor och med fördel bor i södra Stockholm.
Vi kommer dessvärre inte kunna erbjuda distansarbete i större omfattning då tjänsten kräver att personen är på plats. Upplärning kommer ske på vår anläggning på Högby Torp i Bro de fyra första veckorna, så egen bil är ett måste.
Kontaktperson och ansökan
Start omgående eller efter överenskommelse. Provanställning 6 månader.
Vill du veta mer? Kontakta Chef Transportplanering och Admin enligt kontaktuppgifterna nedan, Jonas Bergström, mailadress: jonas.bergstrom@ragnsells.com
Tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdatum då intervjuer sker löpande.
Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är drygt 1500 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Danmark, Norge och Estland. Totalt är vi ca 2300 personer i hela koncernen och 2020 omsatte koncernen ca 6,5 miljarder SEK.