OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett intresse för det kommunikativa i kombination med administrativt ansvar? Swerock söker nu en vågadministratör till deras anläggning utanför Linköping. Här kommer du mötas av ett välkomnande team samt goda förutsättningar för kunskap och erfarenhet inom ett stort och väletablerat företag.
Vi använder oss av löpande urval så sök redan idag!
OM TJÄNSTEN
Swerock som tillhör Peabkoncernen är en av Sveriges största leverantörer när det kommer till material och tjänster till bygg- och anläggningsbranschen. Swerock tillhandahåller material som används i allt från vägbyggen till bostadsbyggande och infrastrukturprojekt. De erbjuder en bred produktportfölj med bland annat krossade stenmaterial, betong, asfalt och andra typer av byggmaterial.
Swerock är en organisation med tydligt uppsatta mål kring arbetet för en bättre miljö. Genom att arbete med cirkulära material och ett ständigt fokus på att hålla ner klimatpåverkan så är Swerock en viktig aktör i arbetet mot noll nettoutsläpp 2045.
I rollen som vägadministratör kommer du ta plats hos Swerock i Styvinge. Teamet består av fyra personer och det är en prestigelös och tight grupp. Du kommer tillhöra och ansvara över den mellersta regionen vilket innebär ansvar över bergtäkterna från Södertälje till Motala. Du tillsammans med en kollega har totalt sex bergtäkter som ni sköter vägning och administration för. I rollen kommer du ansvara för ut- och ingående leveranser och rollen innebär mycket kontakt med förarna. Du kommer utgöra en viktig del i Swerocks arbete kring kvalitetssäkring av godset som går ut och in från anläggningarna samt se till så att kundinformation och fakturauppgifter ser korrekta ut.
Du erbjuds
- En kommunikativ roll som kommer passa dig som gillar att föra dialog och bemöta andra människor.
- En roll i ett mindre team där trivseln och gemenskapen är hög.
- En konsultchef som kommer arbeta för din trivsel och framgång i din roll ute på uppdraget.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Du kommer arbeta med vägning av in- och utgående lastbilar.
* Du kommer ansvara för att kontrollera så rätt material körs in och ut från anläggningarna.
* En stor del av tjänsten är kommunikaiton med förarna. I rollen kommer du både få stötta dom i frågor men också kontrollera deras last och andra uppgifter.
VI SÖKER DIG SOM
- Behärskar det svenska språket. Krävs i dialog internt men också med externa kunder.
- Har gymnasial examen.
- Gillar att arbeta administrativt och kommunicera med andra människor. Du ska ha förmågan att se över lasternas innehåll och våga säga ifrån vid ej korrekta laster.
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av anläggningsbranschen.
- Erfarenhet av administrativ roll sen tidigare.
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Kvalitetsmedveten
- Kommunikativ
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231