OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
Arbetsbeskrivning
I rollen som VA- och gatuingenjör ingår ett helhetsansvar inom VA- och gatuområdet, dock med tyngdpunkt inom Gata. Personen kommer att ha ett nära samarbete med driften och kommunens trafikutredare. Det finns en stor bredd i denna roll, personen kommer att arbeta med allt från att besvara frågor från allmänheten som t.ex. var en ledning går genom en viss tomt, till att projektleda större investeringsprojekt om flera miljoner kronor.
I och med nya detaljplaner i kommunen sker en utbyggnad av Salems ledningsnät. Som VA- och gatuingenjör innebär denna utbyggnad ett arbete tillsammans med kommunens plansida med att utforma vägområden och VA-system. VA- och gatuingenjören kommer även att projektleda investeringsprojekt på VA/gatusidan.
Ansvarsområdet omfattar:
- Underhållsplanering för gata/VA
- Delta i utredningsarbete tillsammans med driften
- Arbete kopplat till driftstörningar
- Upphandling
- Projektledning
- Handläggning av ärenden
- Försäkringsärenden
- Ge schakttillstånd och markupplåtelser
- Ingå i valda projektgrupper och då ha ett nära samarbete med övriga medarbetare inom förvaltningen samt arbeta med att skriva och lämna ärenden för politiska beslut inom kommunen
- Sköta administration inom ansvarsområdet Gata/VA
Tack vare att Salem är en relativt liten kommun har man nära till kontakter med allmänheten, myndigheter och övriga organisationer inom kommunen.
Kvalifikationer
För tjänsten krävs en teknisk högskoleutbildning. Det är en fördel om du har yrkeserfarenhet inom området, gärna från offentlig förvaltning. Erfarenhet och kunskaper om upphandling är meriterande. Viktiga egenskaper är att du är lyhörd, har en helhetssyn, är bra på att kommunicera samt kunna skapa och bibehålla goda relationer. Du måste kunna uttrycka dig väl i tal och skrift och arbeta självständigt. Det är ofta många projekt på gång samtidigt så god struktur, stark prioriteringsförmåga och eget driv är nödvändigt. För tjänsten krävs goda kunskaper i svenska språket.
Körkort B
Anställningsvillkor
Tillsvidare
Heltid
Tillträde enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2015-05-13
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef
Micael Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund