OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningens verksamheter omfattar såväl myndighetsutövning som utförande av verksamheterna inom områdena hemtjänst, särskilt boende, LSS-verksamhet och socialpsykiatri, individ- och familjeomsorg samt ensamkommande flyktingbarn. Socialförvaltningen erbjuder och arbetar med olika former av omsorg, stöd och hjälp så att alla invånare ska kunna leva ett så inflytelserikt, självständigt och bra liv som möjligt.
Individ och familjeomsorgen arbetar efter alla gängse lagar och regelverk, men strävar därutöver efter att vara en arbetsplats där Du som medarbetare får och kan göra avtryck. För i den lilla kommunens begränsningar ligger också möjligheterna; de som ger oss möjlighet till täta samarbeten, möjlighet att påverka tack vare kortare beslutsvägar och – framför allt – att ingå i ett lag av socialarbetare, som ska kunna göra sitt ibland väldigt tuffa arbete, i trygg samverkan med sina arbetskamrater, samordnare och områdeschef.
Individ och familjeomsorgen söker nu tre socialsekreterare till myndigheten Barn och Unga (MBU). Du kommer kunna arbeta främst men handläggning gällande ensamkommande barn, barnutredningar eller familjehemsutredningar. Ange gärna i din ansökan vilket som intresserar dig mest.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna består av utredningar och uppföljning av beslutande insatser. Du kommer även att få arbeta med att framställa samverkansplaner med olika aktörer. Vidare kommer du att ha många kontaktytor internt såsom externt.
Vår ambition är att se på våra klienter att det är de som har kunskapen vilket ger idéerna och lösningarna som fungerar.
Extern handledning och löpande kompetensutveckling ingår.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en socionomexamen. Tidigare erfarenhet av utredning inom socialtjänstens arbete är meriterande. Som person är du stabil, lösningsorienterad, och kommunikativ och har en god samarbetsförmåga.
Vidare är det viktigt att du är flexibel i ditt bemötande mot olika människor och situationer. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort krävs.
Det är krav på att kunna uppvisa ett utdrag från belastningsregistret vid intervjutillfälle eller senare i rekryteringsprocessen. Brevet ska lämnas oöppnat.
ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom www.offentligajobb.se för att underlätta vår
bedömning av inkomna ansökningar.
Ansökningar som skickas i pappersform ska adresseras till:
Vaggeryds kommun, Personalenheten, Box 43, 568 21 Skillingaryd.
Bifoga ditt CV och personliga brev, ange
ref.nr. i ansökan. Skicka inte med några betygshandlingar. Ansökningshandlingar returneras ej.
Kommunen tar ansvar för hela
rekryteringen och undanber sig därför
samtal från rekryteringsfirmor och
annonsförsäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lotta Damberg
0370-67 8033
Facklig representant nås via kommunens växel
0370 67 80 00
Peter Sebenius
0370- 67 83 69
Ann Hennig
0370-67 83 10
Mona-Lill Sjöland
0370-67 83 36
Linda Morén
0393- 67 84 01
Mikaela Johansson
0370-67 80 22
Yvonne Frank Ljungberg
0393- 67 80 83
Isak Ceder
0370 67 83 39
Liv Borefur
0370-678319