Vägjobb i Sverige söker ekonomiansvarig med personalansvar

Arbetsbeskrivning

Vägjobb i Sverige är ett ungt, dynamiskt och expansivt företag med inriktning på trafiksäkerhet vid vägarbeten. Företaget jobbar för långsiktiga relationer med deras kunder genom att erbjuda hög servicenivå, kompetens och kvalitet i sina tjänster och produkter.
Sedan starten 2005 har Vägjobb främst skapat trygga trafikmiljöer för personal och trafikanter vid vägarbeten genom utbildning och tjänster som TA-planer, trafikvakter och annan personal samt uthyrning av material, allt från skyddsbilar till vägmärken.
2012 inleddes en satsning som även innebär försäljning av material. Med egen produktion och samarbetsavtal med ledande tillverkare vill man nu flytta fram sin ställning på marknaden och även bli en betydande materialleverantör till vägarbeten i hela Sverige.
Läs mer på www.vagjobb.se

Arbetsbeskrivning
Vägjobb i Sverige AB är inne i en expansiv fas och man söker nu en ekonomiansvarig med placering i Örebro.
Som ekonomiansvarig på Vägjobb kommer du att ha det yttersta ansvaret för ekonomifunktionen och till dina huvudsakliga arbetsuppgifter hör att ansvara för den ekonomiska rapporteringen månads- och årsvis. Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt med moms- och skatteredovisning, avstämningar, kundinbetalningar, bokslut mm. I rollen ingår också att ta en aktiv del när det gäller den löpande projektredovisningen. Du kommer också att arbeta brett med personal- och lönefrågor för företagets anställda.
Som ekonomiansvarig är du medlem i ledningsgruppen och rapporterar till Vd. Som ekonomiansvarig på Vägjobb kommer du även att ansvara för att vidareutveckla processer och rutiner samt ekonomistyrningsarbetet.

Vem är du?
Vi tror att du som söker tjänsten har utbildning på akademisknivå inom ekonomi. Vi ser att du har tre års till fem års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, gärna som redovisnings- och ekonomiansvarig och du har gärna en vana att arbeta med personal. Du har erfarenhet av att hantera månads- och årsbokslut. Du har god systemvana och du har mycket goda kunskaper i MS Office och då främst i MS Excel.

Som person är du ordningsam, analytisk och har en förmåga att tänka kommersiellt. Du är självständig, kommunikativ och uppskattar att arbeta med människor och du har ett coachande sätt. Du arbetar strukturerat och ser lösningar och möjligheter även i pressade arbetssituationer. Det är viktigt att du har en positiv grundsyn och är trygg i dig själv. För att passa i rollen bör du vara en prestigelös lagspelare.

Kontaktperson
Tycker du att detta låter intressant? Sök då tjänsten genom att klicka på ”Ansök nu” med ett registrerat och uppdaterat CV. För mer information om tjänsten kan du kontakta Experis rekryteringskonsult Urban Appelquist på tel. 070-377 45 95. Sista ansökningsdag är 25 augusti.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Stockholm
  • 1 plats
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 8 juli 2013

Besöksadress

Östra Hamngatan 20
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Commercial Project Manager

Commercial Project Manager

26 november 2024