OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Renoveringen blev inte som förväntat, resan ställdes plötsligt in eller så kom aldrig den där varan som beställdes på nätet. Hos oss på Konsumentverket och upplysningstjänsten Hallå konsument får du möjlighet att vägleda rätt i svåra situationer och bidra till att göra skillnad för Sveriges konsumenter.
Om jobbet
Vi söker dig som vill vara med och skapa en bättre konsumentvardag genom att ge vägledning till konsumenter via telefon, chatt och mejl. Frågorna som ofta är komplexa besvarar vi på ett enkelt sätt, anpassat utifrån konsumentens kunskap och behov.
Hos oss har vi tillit till varandras förmåga och frihet att ansvara för vårt eget arbete. Vi samarbetar tätt med omtanke om varandra i vägledningssituationer och i arbetsgrupper. Vi lär och utvecklas tillsammans i en prestigelös och respektfull arbetsmiljö. Vid stora händelser som påverkar många konsumenter samtidigt, till exempel en konkurs eller en flygstrejk är det högt tryck hos oss. Då får vi användning av vår teamkänsla och engagemang som är det som skapar vår arbetsglädje.
Förutom vägledning till konsumenter ingår omvärldsbevakning och att ibland medverka i media som är en viktig kanal för oss att nå ut med aktuell och relevant konsumentinformation. Vid behov går du in och tar andra arbetsuppgifter som behöver lösas på enheten.
Din profil
Du har högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik. Det är meriterande om du har kunskap om grundläggande konsumenträtt och om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter.
Vi har fokus på samarbete så du behöver uppskatta och se värdet i att samarbeta med andra men du behöver även kunna arbeta självständigt. Du bemöter andra på ett professionellt sätt och är bra på att förklara svåra saker på ett enkelt sätt i samtal och skrift på både svenska och engelska. Arbetstempot hos oss varierar. Du behöver vara flexibel och kunna anpassa dig efter vad arbetet kräver. Självklart bemöter du andra med prestigelöshet, respekt och omtanke. Vi värdesätter att vi är olika, det berikar vår verksamhet.
Anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Konsumentverket tillämpar ett flexibelt arbetssätt och vi erbjuder möjlighet att träffa överenskommelse om att arbeta delvis på distans.
Aktuellt arbetstidsavtal: förtroendearbetstid. Tjänstgöringsort är Karlstad.
Vill du få mer information?
Mer information om anställningen får du av biträdande enhetscheferna Hanna Qvänsel och Britt-Marie Lundkvist. Fackliga representanter är Maria Lindstedt för OFR vid Konsumentverket och Anna Gunnarsson för Saco–S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på 0771-42 33 00.
Din ansökan
Det är viktigt att du i din ansökan anger dnr. HR 2023/16
Senast den 20 april 2023 vill vi ha din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Tisell
Jan Nyquist
0771-42 33 00
Katja Stjernlöf
0771-42 33 00
Cecilia Tisell
0771-42 33 00
Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Gabriella Fenger-Krog
0771-42 33 00
Peter Vikström
0771-42 33 00
Cathrin Lundqvist
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Susanne Edman
0771-42 33 00