Vagnparksadministratör till Europas ledande digitala plattform!

Vagnparksadministratör till Europas ledande digitala plattform!

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som har erfarenhet av att arbeta med administration eller finansfrågor inom bilbranschen. Är du sifferstark, noggrann och lösningsorienterad och drivs av att arbeta administrativt? Är du intresserad av att arbeta inom business support och vill vara med och bygga upp vår Remarketingavdelning? Då kan denna tjänst vara något för dig! Vi söker just nu en Support Manager till vårt huvudkontor i Alvik.
Om oss
Vi är Europas största och snabbast växande marknadsplats för begagnade bilar, med närvaro på 30 marknader och med fler än 4000 anställda globalt. På vår unika e-handelsplattform har vi tusentals bilar och når kunder över hela Europa. Vi erbjuder våra kunder en öppen och säker försäljningsprocess av begagnade bilar. Vi expanderar och nu kan du vara med på en spännande resa när vi växer på den nordiska marknaden.
Din roll
I rollen som Support Manager ingår du i ett team inom Remarketing Support och kommer att arbeta i en administrativ och koordinerande roll. Du arbetar operativt inom business support med betoning på process, logistik, administration och service. Dina främsta arbetsuppgifter kretsar kring hantering och administrering av B2B-affärer för att på ett så smidigt och effektivt sätt som möjligt hjälpa våra kunder att avyttra deras vagnpark eller inbytesbilar. Du kommer att arbeta i våra egenutvecklade system, Google Suite och Excel för exempelvis rapportering av sålda bilar och orderhantering. Vidare ansvarar du även för att hantera kontrakt, administrera och förbereda inför och efter en auktion, koordinera upphämtningar samt agera stöttepelare till våra säljare och testare för att säkerställa att processen blir så smidig och effektiv som möjligt för våra kunder.
Tjänsten är på heltid, 40h/veckan. Tillsättning sker omgående eller enligt överenskommelse.
Din kompetens
Du har en kandidatexamen inom ekonomi eller motsvarande och troligen arbetat något- eller några år med liknande arbetsuppgifter inom bilbranschen. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med biladministration eller finansfrågor inom bilbranschen som exempelvis vagnparksadministratör är detta starkt meriterande. För att lyckas i rollen tror vi att du har goda tekniska kunskaper i Excel / Google Sheet och en fallenhet att snabbt sätta dig in i nya digitala verktyg. Förutom utmärkta kunskaper i svenska kommunicerar du även effektivt på engelska i tal såväl som skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Personliga egenskaper
Vi tror att du är en prestigelös och självgående person som har lätt för att sätta sig in i nya system, är strukturerad och har en mycket god problemlösningsförmåga. Du har lätt för att zooma ut och se helheten och har samtidigt en förmåga att bryta ner ett problem och hitta möjliga lösningar. Du är kommunikativ, noggrann och trivs i en föränderlig miljö och har mycket lätt för att samarbeta med andra.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en internationell arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter. Du arbetar i en självständig och ansvarsfull roll i ett snabbväxande e-handel- och fordonsföretag. Miljön är öppen, positiv och motiverande med platta hierarkier och korta beslutsvägar. Vi vill att du ska må bra och trivas hos oss på Auto1 så därav erbjuder vi dig friskvårdsbidrag och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Vi håller till i fina, ljusa lokaler i Alvik i Stockholm.
Ansökan
Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Du är varmt välkommen med din ansökan (CV och personligt brev) via ansökningsknappen nedan.
Kontakt
Ylva Gamrell
Junior Talent Acquisition Manager
+46 76 324 80 19

Sammanfattning

  • Arbetsplats: VKDB Sverige AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2021
  • Ansök senast: 27 februari 2021

Besöksadress

Sveavägen 31
Stockholm

Postadress

Sveavägen 31
Stockholm, 1134

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024