OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av hantering av tjänstebilar/fleet management? Är du en slipad och affärsmässig administratör som dessutom har förmågan att kombinera service med ordning och reda? Då kan den här rollen vara något för dig! Vi söker just nu Bilansvarig med placering i Göteborg som vill vara med och säkerställa en effektiv och ekonomisk hantering av vår bilpark om 400-500 bilar.
Ansvarsområden Som bilansvarig är du kontaktperson mot såväl kollegor som leasingbolag och leverantörer. Ditt arbetssätt bör präglas av en vilja att ständigt förbättra rutiner och arbetssätt för verksamheten. Rollen är en nyckelposition inom organisationen där du på daglig basis hanterar inköp och försäljning av bilar av olika märken och modeller. Kundinteraktion, relationsbyggande och förhandling är återkommande delar i arbetet.
Tjänsten som bilansvarig innebär att:
- Säkerställa att koncernens bilpolicy efterlevs
- Driva förbättringsarbeten inom området
- Sköta beställningar och avyttring av tjänstebilar
- Se till att vår bilpark hanteras på ett effektivt och ekonomiskt sätt
- Fungera som stöd för chefer och medarbetare i tjänstebilsfrågor
- Ansvara för samarbete och relationer med leasingbolag och leverantörer
Utbildning och erfarenhet Vi söker dig som är en utpräglad servicemänniska med ett väl utvecklat ordningssinne. Du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter helst från leasingbolag eller liknande tjänster med ansvar för tjänstebilar/fleet management. Du är affärsmässig, har en god datorvana och är duktig på att hantera olika administrativa ärende samt har en professionell framtoning. Kunskaper i förbättringsarbete är meriterande.
Personliga egenskaper Som person ger du ett förtroendeingivande och positivt intryck samtidigt som du har en noggrannhet och stort driv för att bidra till god service. Då rollen innebär mycket självständigt arbete sätter det krav på din förmåga att själv driva ditt arbete framåt.
Din ansökan Om detta låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan. Då urvalsprocess och intervjuer sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdatum är den 20 april, 2021.
Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Rekryteringsansvarig Maria Linderum på telefon 072-855 63 86. Önskar du mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Jonas Fjellman, HR-chef på e-postadress jonas.fjellman@serneke.se.
Om Serneke Serneke är en snabbt växande koncern verksam inom entreprenad och projektutveckling. Koncernen grundades 2002 och har idag intäkter omkring 6,7 miljarder kronor och cirka 1 200 anställda. Genom att tänka nytt driver Bolaget utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Bolaget bygger och utvecklar bostäder, kommersiella fastigheter, industrilokaler, offentliga byggnader, vägar och anläggningar samt övrig infrastruktur. Bolagets kunder utgörs av offentliga och kommersiella beställare. Bolagets verksamhet är rikstäckande och organiserad i fem regioner, Syd, Väst, Öst, Mitt och Norr. Serneke har sitt huvudkontor i Göteborg och kontor i Stockholm, Malmö, Alingsås, Borås, Eskilstuna, Halmstad, Helsingborg, Jönköping, Karlstad, Luleå, Norrköping, Skövde, Strömstad, Sundsvall, Trollhättan, Uppsala, Varberg, Växjö och Örebro. Bolagets B-aktie (SRNKE) är noterad på Nasdaq Stockholm sedan november 2016.
Mer information om Serneke Group AB finns på www.serneke.se (http://www.serneke.se/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Celie Weinhöfer
+46 70 431 50 50
Linnéa Mattsson
0736876240
Jeanette Britan
Karina Andersson
0728556377