OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se.
Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.
Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef flera gånger i månaden!
Arbetsuppgifter
Gillar du att arbeta i ett högt tempo och har erfarenhet av spedition? Isåfall borde du läsa vidare! Just nu söker vår kund på Hisingen flera speditörer till sin vägavdelning.
Rollen erbjuder varierande arbetsuppgifter såsom exempelvis att boka transporter, ha daglig kontakt med kunder och andra samarbetsparners, avvikelsehantering och problemlösning, hantering av dokumentation och fakturering samt mycket mer. Kunden är ett medelstort speditions- och transportföretag placerade på Hisingen som präglas av kreativitet och kundfokus. Kunden kommer göra allt för att du ska lyckas och vid anställningens start kommer du att följa ett välutformat introduktionsprogram samt bli tilldelad en mentor att bolla frågor med.
Sammanfattningsvis kommer dina arbetsuppgifter att bestå av:
- boka, schemalägga, registrera, planera och optimera transporter (PTL och FTL)
- avisera kunder – boka slottider och utföra leveransbekräftelser i de olika kundernas system
- erbjuda högklassig service och support mot transportörer, utländska samarbetspartners och kunder
- arbeta med avvikelsehantering
- hantera olika dokument; exempelvis leverantörsfakturor, ADR-dokument och CMR
- kontakt med rederier på daglig basis
- göra affärer med dels nya och gamla kunder, dels andra speditörer. Här skräddarsyr du transporter efter kundernas behov och lämnar offerter
- arbeta med resultatuppföljning
Omfattning: Heltid
Placering: Hisingen
Arbetstid: Måndag - fredag, dagtid
Din profil
För att du ska lyckas i rollen ser vi att du är kommunikativ då arbetet innebär mycket kontakt med kunder, transportörer och samarbetspartners. Vi ser också att du är flexibel, har lätt för att knyta nya kontakter, tar egna initiativ och är serviceinriktad. Vidare ser vi att du har förmågan att arbeta självständigt samtidigt som du är en god lagspelare. Arbetet innebär ett nära samarbete med kollegorna på kontoret i Göteborg men även på andra kontor utanför Sverige. Uppdraget är långsiktigt och målet är att övergå till en anställning hos kunden.
För att vara aktuell för tjänsten ser vi gärna att du:
- Har god erfarenhet av IT och att arbeta i både Office-paketet och i affärssystem.
- Har erfarenhet av prissättning
- Har något års arbetslivserfarenhet av spedition
- Behärskar svenska och engelska mycket bra i både skrift och tal
Meriterande är även om du har:
- Kunskaper inom tull
- Kunskap inom RORO-trafik
- God kunskap om leveransvillkor (Incoterms)
Låter detta som något för dig, tveka i så fall inte att söka idag! Eftersom vi arbetar med löpande urval kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elise Hansen via e-post på elise.hansen@aditrologistics.com.
Vi ser fram emot din ansökan!