OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se.
Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.
Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef flera gånger i månaden!
Arbetsuppgifter
I denna rollen som vägspeditör erbjuds du arbete på ett nytänkande bolag där du får goda påverkansmöjligheter samt möjlighet att utvecklas och bida till företagets fortsatta expansion.
Arbetsplatsen är förlagd i fräscha lokaler på Hisingen och arbetstiden är måndag - fredag, dagtid. Du kommer vara placerad ute hos vår kund som är ett medelstort transport- och speditionsföretag. Kunden är noggrann med att du ska få en bra och stabil start och därför kommer du följa ett väluppbyggt introduktionsprogram samt få en mentor som är med dig genom upplärningen för att kunna bolla frågor och idéer. Företaget kännetecknas av ett stort kundfokus och kreativitet och det är otroligt viktigt för dem att medarbetarna har kul på jobbet och känner samhörighet. Uppdraget är långsiktigt och det finns goda möjligheter att få tillsvidareanställning hos kunden!
I tjänsten som speditör kommer du bland annat arbeta med:
• Bokning, registrering samt schemaläggning, optimering och planering av transporter, FTL och PTL
• Avisering till kunder - bokning av slottider och göra leveransbekräftelser i kunders olika system
• Att tillhandahålla en högklassig service och support mot kunder, transportörer och utländska samarbetspartners
• Att säkerställa att löften kring hämtning av bokningar och leveranser sker enligt enligt överenskommelse
• Avvikelsehantering
• Hantering av dokument; exempelvis CMR, ADR-dokument, leverantörsfakturor
• Kontakt med rederier på daglig basis
• Att göra affärer med både andra speditörer samt nya och gamla kunder. Här lämnar du offerter och skräddarsyr transporter efter kundens behov
• Resultatuppföljning
• Att alltid vara en god kollega som är positiv, tillmötesgående och hjälpsam.
Din profil
För att trivas i rollen som speditör hos vår kund har du tidigare erfarenhet inom spedition, är van vid att arbeta i högt tempo och är en serviceinriktad person med en stark drivkraft. Vi lägger stor vikt vid att hitta rätt person för rollen då uppdraget är långsiktigt och kunden gärna ser att du vill växa och utvecklas i verksamheten.
Vidare önskar vi att du:
• Har något års arbetslivserfarenhet inom spedition
• Är serviceinriktad - du drar dig inte för att göra en extra insats för att hjälpa kunder och kollegor
• Är lösningsorienterad och har ett öga för detaljer - du skapar förtroende genom kreativa lösningar
• Är positiv och kommunikativ och har lätt att skapa nya kontakter
• På ett enkelt och naturligt sätt kan samtala med kunder, chaufförer och andra samarbetspartners
• Har lätt för samarbete då arbetet är teambaserat, både på kontoret i Göteborg och tillsammans med de andra kontoren
• Kan arbeta självständigt med frihet under ansvar
• Har ett stort mått av flexibilitet; du ser snabba förändringar som en positiv utmaning
• Är van vi att hantera stressiga situationer
• Behärskar svenska och engelska mycket bra i både tal och i skrift
• Är van IT-användare och har bred erfarenhet av att arbeta i affärssystem och i Office
• Har erfarenhet av pris-sättning
• Vill arbeta på en arbetsplats där det är högt i tak och mycket humor
Det är meriterande om du har:
• Kunskaper inom tull
• Kunskap inom RORO-trafik
• God kunskap om leveransvillkor (Incoterms)
Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så sök redan idag! Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elise Hansen via e-post på elise.hansen@aditrologistics.com.
Vi ser fram emot att höra från dig - välkommen in med din ansökan!