OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje dag gör våra medarbetare skillnad i livsmiljön för drygt 145 000 personer!
Vakin, Vatten- och Avfallskompetens i Norr AB, är ett kompetensbolag som ansvarar för vatten och avlopp samt avfall och återvinning inom Umeå, Vindelns och Nordmalings kommun.
Som anställd i Avfall & Återvinning arbetar du inom sektionerna Hushållsavfall eller Grovavfall. Hushållsavfall ansvarar för insamlingen av hushållens avfall och Grovavfall ansvarar för våra Återvinningscentraler. under 2020 lämnade drygt 350 000 besökare sitt avfall till våra Återvinningscentraler.
Vakin kan erbjuda dig en riktigt bra arbetsplats, där vi hela tiden strävar efter att personalen ska trivas, utvecklas och må bra. Vi är stolta över att kunna erbjuda friskvård, goda träningsmöjligheter, kompetensutveckling och en jämställd arbetsplats.
Befattning, rollen som Handläggare Hushållsavfall
Sektionen Hushållsavfall ansvarar för insamlingen av hushållens avfall i våra kommuner.
Du kommer att administrativt följa upp våra entreprenörer och deras utförande av tjänsterna inom sophämtning/slamtömning. Du kommer att se om entreprenören efterlever det avtal som finns mellan parterna. Vi arbetar med regelbundna arbetsmöten och avtalsmöten. I flera avtal är fler kommuner än Vakins delägarkommuner med.
Du hanterar kundärenden där det behövs dialog med fastighetsägaren och eller entreprenörerna för att tillsammans hitta lösningar för avfallshämtning.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är duktig på att administrativa arbetsuppgifter, gillar ordning och reda, är noggrann, gillar att kommunicera i tal och skrift och har ett kundorienterat förhållningssätt. Som person är du lösningsorienterad.
Du är bra på att både samarbeta i grupp och arbeta självständigt samt är van att hantera såväl Microsoft Office samt erfarenhet av verksamhetssystem.
Du har tidigare erfarenhet av arbete med kund och leverantörskontakter, administrativ ärendehantering och uppföljning. Gärna med erfarenhet av transporter och logistik och är van att arbeta i verksamhetssystem.
Du har relevant gymnasieutbildning eller kunskaper förvärvade på annat sätt som arbetsgivaren finner likvärdig. Gärna en administrativ utbildning med god kunskap inom IT och är van att arbeta i verksamhetssystem.
Varaktighet
Vikariat under ordinaries föräldraledighet, till och med 28 februari 2023.
Övrigt
Tillträde snarast möjligt, enligt överenskommelse.
Tjänstgöring inom hela Vakins verksamhetsområde Arbetsplatsen är belägen på Vakins huvudkontor på Ön i Umeå.
Vi tror att en arbetsplats som karaktäriseras av jämställdhet sätter grunden för en mer kreativ och innovativ miljö. Vi arbetar därför aktivt med att öka vår jämställdhet och ser varje individs personliga och yrkesmässiga bakgrund som en tillgång.
Eftersom vi inför rekryteringsarbetet har tagit ställning till rekryteringskanaler vill vi inte att mediesäljare, rekryteringssajter och liknande kontaktar oss.