OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla äldreomsorgen i Kristinehamns kommun? Vi söker nu en vaktmästare som tillsammans med oss vill förverkliga vår vision om den nyskapande och vänliga kommunen.
Stöd, vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på nyskapande och utveckling. I förvaltningen arbetar runt 750 medarbetare inom verksamheterna äldreboende, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor.
Som vaktmästare kommer du, inledningsvis, att tillhöra staben för stöd, vård och omsorgsförvaltningen.
ARBETSUPPGIFTER
Vaktmästartjänsten är bred och innehåller/innebär varierande arbetsuppgifter. Fokus är att vara ett operativt stöd för enhetschefer inom äldreomsorg inom många olika praktiska göromål. Som vaktmästare ansvarar du för att upprätthålla ordning och skötsel av såväl inom- som utomhusmiljöer omkring våra boenden och administrativa lokaler. I uppdraget ingår även att ansvara för tillsyn över materiel och lokaler, vilket innebär att du genomför underhåll, egenkontroller, felsöker och åtgärdar problem på egen hand samt tillkallar experter när det behövs.
I tjänsten ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
• Planera och utföra omflyttning, felsökning samt utföra enklare underhåll och reparationer inom äldreomsorgens lokaler
• Prioritera, åtgärda och återkoppla inkomna behovs- och felanmälningar.
• Vara ett stöd till enhetschefer i frågor som rör fastigheters lås- och larmsystem.
• Samarbeta och kommunicera med personal inom äldreomsorgen och aktivt medverka till att deras behov och önskemål tillgodoses.
• Aktivt medverka till att verksamhetens myndighetskrav, kvalitetsmål och ekonomiska mål nås.
• Praktiskt hantera avfallsfrågor inom myndigheten
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en KY/YH- utbildning som fastighetsskötare alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Vi ser att du är serviceinriktad, strukturerad, noggrann samt flexibel och utåtriktad. Andra viktiga egenskaper är samarbetsförmåga, kommunikationsförmåga, initiativförmåga, och ansvarskänsla. Du skall även vara en god ambassadör för äldreomsorgens uppdrag och verksamhet. Bemötandet gentemot våra brukare och anhöriga är av stor vikt.
B- körkort krävs, andra relevanta körkortsbehörigheter utöver det är meriterande.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga.
ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.
Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.
Som anställd hos oss ska kan förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.