OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20220130
Nu har du möjlighet att söka tjänsten som vaktmästare med funktionsasvar i Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltniningen! Detta är en nyinrättad tjänst där vi erbjuder dig ett varierande och spännade uppdrag.
Arbetsuppgifter
Inom sektionen finns idag 6 vaktmästare som leds av en enhetschef. Du utgår från Skrittgatan 5 i Fosie. Som vaktmästare med funktionsansvar är ditt huvuduppdrag att utföra reparationer och uppdrag av varierande karaktär och storlek i förvaltningens lokaler. I ditt arbete ingår det att underhålla verksamhetens lokaler såväl inomhus som utomhus.
Genom ett ärendehanteringssystem skickar verksamhetschefer in uppdrag. Du som vaktmästare med funktionsansvar administrerar och samordnar beställningar och felanmälan och fördelar ut till ansvariga medarbetare. Du planerar in arbetet och åtgärder samt dokumenterar för uppföljning och statistik kring genomförda arbetsuppgifter. Du arbetar metodiskt och systematiskt för att uppnå projektmål.
I ditt uppdrag ingår det att planera och organisera arbete. Du planerar aktiviteter och projekt, både små projekt med få deltagare och större projekt med fler deltagare. Du kommer hantera projektrelaterade frågor både från medarbetare och från verksamheten. Du har daglig kontakt med våra verksamheter och ett nära samarbete med lokal och säkerhetssamordnare som ingår i enheten. Lokalsamordnare förvaltar lokaler och säkerhetssamordnare arbetar med alla säkerhetsrelaterade frågor.
I ditt arbete ingår:
• Mindre reparationer, montering och demontering.
• Hantering av lås och nycklar.
• Inre löpande underhåll av lokaler.
• Transport av mindre gods och varor.
• Ansvar för lager, förbrukningsmaterial och beställningar.
• Iordningställande av lokaler vid nyetablering och avveckling.
• Statusbesiktning av lokaler och besiktning av lägenheter.
• Upphäva stopp i vaskar, brunnar och toaletter.
• Skaderapportering och felanmälan med mera.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har yrkesteknisk inriktad gymnasial utildning. Har du eftergymnasial yrkesutbildning är det merierande. Du har tidigare 1 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som ingår i uppdraget. Det är meriterande med kunskaper inom projektledning och bygg samt om du har tidgare erfarenhet av arbete som projektledare/arbetsledare.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är praktisk och händig samt har god förmåga att planera och samordna. Vidare har du god kommunikationsförmåga och lätt för att skapa förtroende. För att trivas som vaktmästare med funktionsansvar är det viktigt att du tycker om att arbeta flexibelt och ha kontakt med många människor.
Som person är du ansvarstagande, engagerad och har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Tjänsten kräver att du kan ta egna initiativ och arbeta såväl självständigt som i samarbete med andra. Ditt arbetssätt är strukturerat och du har god förmåga att prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du följer riktlinjer, regler och givna rutiner. Du håller tidsramar, engagerar dig i verksamheten samt deltar i utvecklingsarbete med idéer och tankar.
Du behärskar svenska språket i tal och skrift. För att kunna hantera ärenden och kommunikationsytor har du god digital kompetens och erfarenhet av att arbeta i olika IT-verktyg. Du har god hantering av smatphone och Ipad och kan sabbt sätta dig in i nya appar och system.
I tjänsten kommer du att utföra inköp inom Malmö stads ramavtal därmed är det meriterande om du har förståelse för LOU. Det är även meriterande om du har kunskap av administration i Raindance.
Tjänsten kräver B-körkort för manuellväxlad bil.
Vi välkomnar dig med engagemang och driv! Låter det här intressat för dig? Välkommen med din ansökan.
Om arbetsplatsen
Avdelningen Digital välfärd och Lokaler är en av fem stabsavdelningar. Avdelningen består av tre enheter: enheten digitalisering och välfärdstekink, enheten för drift och support, larmcentralen och enheten för lokaler & säkerhetssamordning samt fastighetsservice. Enheten för lokaler säkerhet och fastighetsservice har totalt 13 medarbetare varav 6 på fastighetsservice. Inom enheten värdesätter vi samarbete och arbetsglädje. Arbetet som vaktmästare är väldigt brett och innefattar bland annat löpande underhåll samt arbetssysslor och åtgärder som är av akut karaktär. Nu söker vi en ny vaktmästare till vår grupp. Vi bedriver verksamhet i omkring 110 fastigheter geografiskt spridda över hela staden.
Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Följ vår spännande utveckling på https://sv-se.facebook.com/halsavardochomsorg/
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse
Viktig information till dig som söker jobb i Hälsa-, vård- & omsorgsförvaltningen.
När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister. Utdraget vi efterfrågar är "kontroll av egna uppgifter" och du behöver själv begära ut utdraget via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett
När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten. Det snabbaste sättet för att få sitt utdrag är att använda e-tjänsten och beställa det online med BankId.
Här kan du läsa mer: http://bit.ly/Information-om-utdrag
Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98