OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skolinspektionen arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande oavsett kön får en god kvalitet i sin utbildning, en likvärdig utbildning och kunskaper i en stimulerande och trygg miljö. Vi arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande ska ges möjlighet att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Myndigheten är lokaliserad på fem orter.
Gillar du ordning och reda? Då är denna roll som vaktmästare på Skolinspektion något för dig? Rollen som vaktmästare är en central del för att underlätta den dagliga verksamheten på de fem orter Skolinspektionen har verksamhet på. Resor i tjänsten förekommer.
Tjänsten är placerad på Skolinspektionens kontor i Umeå.
Arbetsuppgifter
Din uppgift är att hantera och bistå med service och administrativt stöd till all personal på Umeåkontoret samt Skolinspektionens IT-avdelningen. Du är det naturliga stödet i teknik- och IT-relaterade frågor. Du kommer också vara kontaktperson för Umeåkontoret i lokalfrågor inklusive lås- och larm, samt i övrigt hantera och lösa frågor inom internservice.
I arbetet ingår bland annat
• It- och teknik frågor samt praktiska kontorssysslor
• Administration av behörigheter och IT-utrustning för nyanställda och konsulter
• Kontakt med leverantörer, it-service och hyresvärd
Arbetsuppgifterna ställer krav på hög serviceförmåga och flexibilitet samt att du som person är social och trivs med att arbeta med andra och på ett lyhört sätt kan ge god service. Tjänsten innebär många kontakter både internt och externt.
Ska krav
Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter på en myndighet
Goda kunskaper i IT och teknik relaterade frågor
Meriterande
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter på Skolinspektionen
Personliga egenskaper
I rollen som administratör är det viktigt att du har god förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt. Du har vana av att arbeta strukturerat och noggrant där du kan hantera många detaljer utan att tappa helheten. Du behöver ha god förmåga att prioritera och kommunicera.
Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Vissa arbetsuppgifter är fysiskt tunga och kräver en allmänt god hälsa.
Omfattning
Tjänsten är en visstidsanställning från 1 januari till och men den 21 juni 2024. Arbetstiderna är måndag-fredag 9.00 till 15.00 (ca 70% av en heltidstjänst).
Ansökan
Klicka på ansök nedan, bifoga personligt brev och cv.
Välkommen med din ansökan senast den 25 december 2023. Ansökan har dnr 2023:9643
För upplysningar om tjänsten kontakta enhetschef Eva-Lena Ölund Brändström. Om du har frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta Mary Cairns eller Kristin Annerstedt. Alla nås via växeln 08-586 080 00.
Fackliga företrädare Birger Österberg (Saco-S), Samuel Sjöberg (OFR/s), båda nås via växeln 08-586 080 00.
Skolinspektionen har tagit ställning till rekryteringskanaler och önskar inte kontakt med mediesäljare gällande förslag till rekryteringslösningar.