Vaktmästare till Arbetsförmedlingen i Gävleborg

Vaktmästare till Arbetsförmedlingen i Gävleborg

Arbetsbeskrivning

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Arbetsuppgifter
Arbetet innebär ett självständigt arbete med full fart där du enskilt och/eller tillsammans med andra utför uppgifter som ingår i den dagliga driften med bl.

a. visst underhåll av lokaler och utrustning, posthantering, Inköp av förbrukningsmaterial. Hantering av hyrbilar, hantering av felanmälningar teknisk utrustning. I arbetet ingår också att utgöra administrativt stöd. Du samarbetar med all personal på vår enhet och extra med vårt administratörsteam.

Roll och ansvar kan innebära
Att genomföra och följa upp felanmälningar. Vara chefens förlängda arm i kontakter med hyresvärdar och enheten Lokalförsörjning, ex. beställning av möbler, administration av passersystem, in och utlämning av telefoner och datorer, visst arbete med lokalt IT-stöd med assistans från centralt placerad IT-kundstödjare och Servicedesk. Vara kontaktperson för hantverkare och hjälpa hantverkare till rätta i lokalerna. Posthantering och ansvara för skötsel av tjänstebilar och tjänstecyklar (service- och hantering av tankkort). Säkra god ordning och reda i våra lokaler, samt arbete med en god fysisk arbetsmiljö där säkerhetsperspektivet är en viktig del i arbetet. Kontinuerliga resor till närliggande kontor.

Vem du är
Du är serviceinriktad, noggrann, har lätt att samarbeta och tycker om att ha många kontakter. Du kan prioritera och planera ditt arbete självständigt, vilket innebär att ha flera processer igång samtidigt. Du har en förmåga att vara flexibel, vaktmästaren är en slags spindel-i-nätet-funktion. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kvalifikationer
- Du har godkänd gymnasieutbildning
- Du har grundläggande datakunskaper inom MS Office.
- Du har viss kunskap i datateknik.
- B-körkort och van bilförare

Meriterande för tjänsten
- Arbetat med vaktmästarsysslor inom Arbetsförmedlingen tidigare.
- Erfarenhet av arbete med enklare underhåll av fastigheter och vaktmästerisysslor på kontor. 

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Anställningen är på heltid men kan anpassas efter arbetsförmåga.

Placeringsort: Hudiksvall. Resor ingår i arbetet då du ger service till Arbetsförmedlingens kontor i Ljusdal. 

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-12-05. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen 

Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 november 2022
  • Ansök senast: 5 december 2022

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Vaktmästare till Internservice

Vaktmästare till Internservice

3 oktober 2024

Kundvärd till Coor i Linköping

Kundvärd till Coor i Linköping

2 oktober 2024

30 september 2024