OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Lysekils kommun arbetar ca 1300 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över. Vårt jobb är att ge de 14 000 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.
Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se (se filmen här) får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut.
Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.
Beskrivning
Fastighetsenheten förvaltar egna och hyrda lokaler för kommunala verksamheter.
Enheten är ansvarig för kommunens lokalförsörjning, drift, underhåll, verksamhetsanpassningar, energioptimering och fastighetsrelaterade projekt som t.ex. ny- till och ombyggnad. Arbetet innebär kontakt med både interna och externa parter såsom kommunens olika verksamheter och i synnerhet Tekniska avdelningen, myndigheter, entreprenörer, konsulter och leverantörer. Ensamarbete och tidvis hög arbetsbelastning förekommer. En del tunga lyft kan förekomma. Visst arbete är förlagt i och intill förskolor och skolor vilket kräver god riskmedvetenhet, uppmärksamhet och gott omdöme.
Arbetsuppgifter
Arbetet som Vaktmästare är serviceinriktat och du arbetar i nära samarbete med våra kunder och enligt ledorden "säkert, tryggt, rent och snyggt".
Tjänsten är i huvudsak att ha en stödjande roll gentemot respektive verksamhet och utefter verksamhetsutövarens uppgifter, tillsyn och skötsel enligt gemensamt beslutad gränsdragningslista. I arbetet ingår att föreslå utvecklingsåtgärder inom eget ansvarsområde, använda kommunens och hyresgästens verksamhetssystem om så krävs och att vid behov stötta andra medarbetare i verksamheten. Arbete med att göra och godkänna inköp enligt gällande attestplan samt att svara för godsmottagning och leveranskontroll ingår med.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har Gymnasieutbildning från praktiskt gymnasium. Meriterande är om du har dokumenterad yrkeserfarenhet i minst 2 år inom fastighetsbranschen eller annat praktiskt arbete/hantverksyrke.
Du är självständig och självgående på samma gång som du trivs med att arbeta i team. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som affärsmässighet, stresstålighet, god samarbetsförmåga, vara serviceinriktad, social kompetens och i övrigt de personliga egenskaper som är förutsättningen för att kunna utföra ett gott värdskap.
Övrigt
God datakunskap.
Körkort B (krav).
Svenska, mycket god, i såväl tal som skrift (krav).
Meriterande: Engelska i tal och skrift.
Inför anställning och eftersom arbetet kan komma att bedrivas vid skolor och förskolor ska utdrag ur polisens belastningsregister "Utdrag för arbete inom skola och barnomsorg" (blankett 442.5) kunna uppvisas för arbetsgivaren.
Intervjuer sker v 32-33, och urval sker fortlöpande.
Välkommen med din ansökan!
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Innebär ditt nya arbete en flytt för dig och din partner?
Vi hjälper medflyttare till nytt arbete i ny livsmiljö. Hjälpen handlar främst om att stötta din medflyttare till nytt arbete eller studier. Det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, till exempel boende, barnomsorg, fritidsaktiviteter och andra nätverk.
Vill du veta mer om vad medflyttarservice kan hjälpa dig med är du välkommen att kontakta agneta@medflyttarservice.se , mobil 072-7331343. Ta gärna en titt på hemsidan för medflyttarservice på adress medflyttarservice.se för mer information.