OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?
Vilka är vi
Arbetsförmedlingen Personligt Distansmöte (PDM) finns på 15 orter runt om i landet.
Vi har ett nationellt uppdrag som innebär att ge arbetssökande enhetlig, effektiv och kvalificerad arbetsförmedlingsservice. Detta sker genom e- tjänster och personliga service som vi erbjuder främst via telefon men även via chatt, e-post, videosamtal och i sociala medier. Vi strävar efter att fler och fler kunder ska få sin service via webb och telefon. Målet är att ge rätt service, i rätt tid och i rätt kanal.
Vem söker vi
Arbetsuppgifter
Arbetet innebär ett självständigt arbete med högt tempo där du utför uppgifter som ingår i den dagliga driften med bl.a. visst underhåll av lokaler och utrustning, hålla snyggt i gemensamma utrymmen. hantering av felanmälningar av teknisk utrustning. I arbetet ingår också att utgöra administrativt stöd. Du samarbetar med all personal på vårt kontor.
Roll och ansvar kan innebära
- Genomföra och följa upp felanmälningar
- Vara chefens förlängda arm i kontakter med hyresvärden, enheten Lokalförsörjning och IT/Servicedesk
- Se över kopiatorer, administration av passersystemen, in- och utlämning av tjänstedatorer
- Vara kontaktperson för hantverkare och hjälpa hantverkare till rätta i lokalerna
- Allmänna vaktmästerisysslor som byta glödlampor, laga ”småsaker” som gått sönder, lyfta & bära tunga saker kan förekomma
- Dagligt underhåll av kaffe- & vattenmaskinerna
- Ta hand om disken vid behov
- Hålla snyggt i gemensamma utrymmen
- Vid behov hjälpa till med administrativa arbetsuppgifter
- Ta på sig nya arbetsuppgifter efter verksamhetens behov
Grundläggande kvalifikationer
- God kunskap om teknik och datakunskaper som exempelvis MS Office.
- Minst två års erfarenhet av arbete som vaktmästare eller motsvarande kompetens vid en större organisation.
- Goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka sig i tal och skrift.
Meriterande
- Erfarenhet av att genomföra beställningar i webbaserade system.
- Erfarenhet av säkerhetsarbete.
- Kunskap och erfarenhet av leveranskontroller.
Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap.
Medarbetare på Arbetsförmedlingen:
- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.
Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Stockholm.
Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.
Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-04-21 märkt med Af-2022/0027 3491. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740