OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lomma kommun erbjuder en attraktiv och trygg livsmiljö mitt i Öresundsregionen. Här vill människor leva, verka och utvecklas. Vi värnar om invånarna, miljön och havet. Lomma kommun står för utveckling och hög kvalitet.
I Lomma kommun arbetar vi med en värdegrund som utgår från orden öppenhet, respekt och ansvar. Vår värdegrund ger uttryck för ett synsätt som guidar våra medarbetare i vardagen. Engagerade medarbetare driver utvecklingen framåt och gör Lomma kommun till en arbetsgivare som stimulerar glädje och engagemang. Välkommen att arbeta tillsammans med oss!
Inför val 2022 samt en medarbetares föräldraledighet söker kommunledningsförvaltningen i Lomma kommun en valassistent/ vik nämndsekreterare.
ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten ingår en kombination av operativa och administrativa arbetsuppgifter både i samband med förberedelse och genomförande av val 2022 samt som vikarierande nämndsekreterare.
I uppdraget som valassistent ingår du i ett team och samarbetar med valsamordnare med att bland annat administrera röstmottagares utbildning och tjänstgöring, hantera valmaterial, kontakt med lokalansvariga samt erbjuda medborgarservice i samband med val 2022. Kvälls- och helgarbete förekommer i samband med val.
I nämndsekreteraruppdraget ingår ansvar för sekreterarskap i nämnder, utskott och tillfälliga beredningar, inklusive tillhörande beredningsarbete, ärendehantering, bevakning och andra uppgifter inom nämndsadministrationen. I syfte att kvalitetssäkra nämndsprocesserna och ärendehanteringen i dessa har Lomma kommun en centraliserad nämndssekreterarorganisation under kommunledningsförvaltningens förvaltningschef, bestående av kommunsekreteraren och tre nämndsekreterare. I nämndsekreteraruppdraget förekommer kvällsarbete.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, statsvetenskap, juridik eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du ska ha kunskaper i kommunalrätt och förvaltningsrätt. Körkort är ett krav för tjänsten.
Du måste kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift. Du bör vara serviceinriktad, ordningsam och ha lätt för att samarbeta och kunna skapa förtroendefulla relationer med såväl tjänstepersoner, förtroendevalda och allmänhet.
För att lyckas i uppdraget är du som person noggrann och flexibel när du tar på dig nya uppgifter. Såväl valarbetet som arbetet som nämndsekreterare innefattar varierande arbetsuppgifter som kräver förmåga att hantera detaljrik administration samt förmåga att ha överblick över stora flödesscheman. Arbetet är periodvis intensivt och det är därför fördelaktigt om du har en förmåga att prioritera i stressade situationer, att ta egna initiativ samt att anpassa dig till förändrade omständigheter.
Har du erfarenhet av administrativt arbete från offentlig verksamhet eller av valarbete är detta meriterade.
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning tom mars 2023.
Vi tillämpar löpande urval!
ÖVRIGT
Som medarbetare i Lomma kommun erbjuds du friskvårdsbidrag.
Lomma kommun arbetar för lika rättigheter och möjligheter som motverkar diskriminering. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. I Lomma kommun är alla lika unika!
I Lomma kommun har vi valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693.