Välfärdstekniker med systemadministrativt uppdrag

Välfärdstekniker med systemadministrativt uppdrag

Arbetsbeskrivning

Omsorgssektionen på Tranemo kommun söker dig som har ett praktiskt sinne och en känsla för detaljer. Om du tycker om att följa instruktioner noggrant, lösa problem steg för steg och se resultatet av ditt arbete direkt, är detta jobbet för dig!

Vi tror på att välfärdstekniken kan förbättra livskvaliteten för våra brukare samtidigt som den kan stödja våra kollegor i deras dagliga arbete. Genom att underlätta vardagen för de vi är till för kommer du att vara med och bygga tillit och en känsla av hanterbarhet och meningsfullhet i verksamheten.

Tjänsten är nyinrättad och den ingår i en administrativ enhet, om totalt 8 medarbetare, som är en stöd- och servicefunktion inom omsorgssektionen. Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsmiljö med engagerade kollegor samt goda möjligheter till kompetensutveckling.

Omsorgssektionen omfattar verksamheterna funktionsnedsättning, individ- och familjeomsorg, kommunal hälso- och sjukvård samt äldreomsorg från ansökan till genomförande, debitering och avslut. Vi levererar helhetslösningar!

ARBETSUPPGIFTER
Som välfärdstekniker med systemadministrativt uppdrag kommer du hos oss att ha en central roll i att implementera och underhålla tekniska lösningar inom omsorgen. Du kommer att arbeta nära omvårdnadspersonal och brukare för att säkerställa att tekniken används på ett effektivt och användarvänligt sätt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:

- Installation och konfiguration av välfärdstekniska lösningar såsom trygghetslarm, sensorer och digitala tillsynssystem
- Administration och förvaltning av de system som styr välfärdstekniken, inklusive felsökning och support
- Utbildning och att stödja omvårdnadspersonal och brukare i användningen av tekniken
- Dokumentation och att uppdatera rutiner och processer för arbetet med välfärdsteknik
- Att följa upp avtal, samarbeta med leverantörer och andra externa aktörer för att säkerställa kvalitativ teknisk support och service
- Deltagande i projekt och utvecklingsarbeten för att kontinuerligt förbättra våra tekniska lösningar

KVALIFIKATIONER
Företrädesvis har du en utbildning inom IT eller annan inom socialtjänstområdet relevant utbildning alternativt flerårig arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig för uppdraget. Du har ett praktiskt handlag och är medveten om skillnaden mellan digital kompetens och digitaliseringskompetens.

Det är meriterande om du har:
- erfarenhet av att arbeta i projekt och en förståelse för system- och IT-infrastruktur.
- kunskap om och erfarenhet av att installera olika typer av välfärdsteknik.
- vana av att arbeta med support och att göra felsökningar i digitala lösningar
- kunskap om och erfarenhet av att dokumentera enligt tillämplig lagstiftning (SoL, LSS HSL, PDL etc).
- kunskap och erfarenhet av att arbeta med informationssäkerhetsfrågor.

Våra värdeord inom enheten är pålitlig, strukturerad och uppmärksam. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper såsom att du har en god samarbets- och initiativförmåga, att du är ansvarskännande och har en stark drivkraft att lösa uppgifter. Du har ett serviceinriktat arbetssätt, är duktig på att planera och strukturera ditt arbete och du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

I tjänsten har du nytta av att vara genuint intresserad av att möta och förstå människor. Du är nyfiken på att lära nytt och har en vilja att utvecklas. Du är generalist och gillar samverkan! För att kunna utföra uppdraget behöver du ha B-körkort.

Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega till vårt team!

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Områdeschef Socialt stöd/LSS Carina Öman Stenvall
0325-576376
Samordnare Sociala stödteamet Elisabeth Bay-Jensen
0766-430712
Områdeschef Marita Nordin
0325-576314
Områdeschef Sanjin Okic
0325-576312
Områdeschef Martti Järviniemi
0325-576375
Områdeschef Fidan Bilalli
0325-576214
Områdeschef Eva Wik
0325-576280
Områdeschef Madelen Stangel
0325-576309
Områdeschef Hemtjänst Tranemo Siv Vadelius
0325-576383
Tf områdeschef Adis Suskic

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tranemo Kommun , Omsorgssektion
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juli 2024
  • Ansök senast: 31 juli 2024

Besöksadress

Storgatan 26 Tranemo
None

Postadress

Storgatan 26
Tranemo, 51480

Liknande jobb


5 september 2024

2 september 2024

2 september 2024