OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Leksands kommun är rätt plats för dig som vill bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utvecklas inom ditt område och arbeta med Sveriges viktigaste jobb. Vår värdegrund hjälper dig i ditt dagliga arbete genom att visa vad som är viktigt och hur vi ska förhålla oss till varandra och dem vi är till för. Vår vision berättar vart vi är på väg.
Vill du vara med och bidra till att våra verksamheter håller hög kvalitet, med fokus på våra kunder och medarbetare? Har du ett stort intresse för välfärdsteknik och som med engagemang kan bidra till verksamhetsutveckling inom sektorns olika verksamhetsområden, genom att introducera digitala verktyg i syfte att skapa ökad livskvalitet och förbättrade arbetssätt? Då kan det här vara rätt arbete och utmaning för dig.
Leksands kommun är rätt plats för dig som värdesätter att bo med närhet till en vacker miljö där det är lätt att trivas, med allt vad kommunens fritidsutbud och naturen erbjuder. Du vill utvecklas inom ditt område samt bidra till utveckling tillsammans med engagerade kollegor. Vår värdegrund hjälper dig i ditt dagliga arbete genom att visa vad som är viktigt och hur vi ska förhålla oss till varandra, dem vi är till för och vart vi är på väg.
Dina arbetsuppgifter
Du har förmågan att engagera och motivera medarbetare till förnyelse och utveckling samt att skapa relationer, och uppmuntran till delaktighet. Du ser möjligheter att lyfta in förbättringsförslag och lösningar från verksamheterna samt har lätt för att möta de människorna som är mottagare av våra insatser i deras egna hem. Du trivs med att arbeta självständigt, är resultatinriktad och har förmågan att prioritera och fatta beslut.
I din roll som verksamhetsutvecklare representerar du den sociala sektorn i olika samverkansmöten både inom och utanför organisationen, håller i projekt samt implementering av nya produkter och arbetssätt, ansvarar för upphandlingar och kontakter med leverantörer, inköp och budget. Du har ett övergripande ansvar och är samordnare för trygghetsskapande teknik vilket kan innebära arbete hemma hos kunder.
Din profil
Du har adekvat högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som lämpligt för tjänsten.Du har även god kännedom om samt kunskap och erfarenhet av socialomsorg , socialtjänst och LOU.
Du har erfarenhet av verksamhetsutveckling inom välfärdsteknik och är van att driva projekt med goda resultat. Verksamhetskännedom och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande. Du är tekniskt och praktiskt lagd, kan utföra registervård, bearbeta statistisk, ta fram rutiner och hålla enklare utbildningar till personal. Som person är du en tydlig och självgående ledare med god samarbetsförmåga och stort engagemang. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Du arbetar lösningsfokuserat och kan vara både strukturerad och flexibel i en mål- och resultatinriktad verksamhet. Dessa förmågor krävs för att uppnå de politiska- och verksamhetsspecifika målen. Du har ett strukturerat arbetssätt och en hög ekonomisk medvetenhet.
Har B körkort till manuell växellåda.
Vi erbjuder dig
För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift.
Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. Alla medarbetare ska vara rätt rustad för sitt arbete och därför uppmuntrar vi våra medarbetare att vidareutvecklas genom exempelvis kurser, utbildningar och nätverkande.
På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs
För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se
Om arbetsplatsen
Sociala sektorn är i en utvecklingsfas där vi inte bara vill vara i framkant utan även leda den framtida utvecklingen. Den ambitionen innebär att vi satsar på ny teknik, kompetenshöjande åtgärder och evidensbaserade arbetssätt. Vi har som mål att vara en attraktiv arbetsgivare som utvecklar, motiverar och behåller våra medarbetare. Organisationen består av fem områden – myndighet, särskilt boende, ordinärt boende, funktionshinder och stöd samt Hälso- och sjukvård. Vi är en organisation som består av ca 550 medarbetare.
Din ansökan
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev.
Sista ansökningsdatum
Din ansökan vill vi ha senast 18/3-2021 och tillsättning våren 2021 eller efter överenskommelse.
Rekrytering kommer att ske fortlöpande under rekryteringsprocessen. Du söker via vår hemsida www.leksand.se/lediga jobb. Bifoga personligt brev och CV.
Tjänsten är heltid och tillsvidare. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Granath-Nilsen, Ansvarig chef
0247-805 67
Carina Stegeborn, (facklig) Facklig representant
0247-802 95
Pia Eriksson-Lundström, Ansvarig chef
0247-801 58
Rigmor Bewö-Lundblad, Ansvarig chef
0247-806 07
Karin Elfving, Ansvarig chef
0247-805 46
Maria Thulemark, Ansvarig chef
0247-801 17
Ing-Marie Ludvigsson, Ansvarig chef
0247-804 61
Annica Sandy Hedin, Ansvarig chef
0247-801 79
Anders Östberg, Ansvarig chef
0247-802 34
Lena Andersson, Ansvarig chef
0247-806 60