OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en assistent till inköpsteamet till ett välkänt bolag. Rollen är som kategoriassistent där du är spindeln i nätet och sköter den administrativa delen av inköpsprocessen. Start omgående i 3 månader med möjlighet till förlängning.
OM TJÄNSTEN
Som kategoriassistent sköter du den administrativa delen av inköpsprocessen. Du säkerställer pris- och masterdata och har löpande ansvar för att uppdatera system med artikel och prisinformation, samt hanteringen av prislistor. Det innebär också ett ansvar för information till och från grossist och leverantörer, artikelinformation och etikett texter.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Säkerställa pris- och masterdata, ha löpande ansvar för att uppdatera system med artikel och prisinformation och hanteringen av prislistor.
* Löpande arbete för att problemlösa och besvara artikel- och prisfrågor.
* Kontinuerligt effektivisera och förbättra system, processer och rutiner.
VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning gärna med ekonomi som inriktning. Högre utbildning är meriterande. Du har goda kunskaper i Excell, är bra på att uttrycka dig i tal och skrift samt vana att arbeta i affärssystem. Har du några års erfarenhet som koordinator eller inköpsassisten och/eller erfarenhet inom retail är det meriterande.
Du har goda kunskaper i tal/skrift i både svenska och engelska, samt innehar goda kunskaper inom Officepaketet.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Problemlösande
- Initiativtagande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231