OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla en ny roll i Bro? Är du tekniskt lagd, noggrann och självgående? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Vi söker nu för kunds räkning en driven och proaktiv kvalitetskoordinator för en nyskapad roll. Företaget är ett stort bolag inom dagligvaruhandeln som befinner sig i en spännande fas där de snart startar deras automatiserade godsterminal. Inför utrullning av EDI och terminal CAT behöver de kunna kvalitetssäkra processerna både internt och externt.
Denna roll är en mycket viktig del i Automationsprojektets delprojekt EDI Compliance. Inlevererat gods från företagets leverantörer måste fysiskt inspekteras och brister kopplat till leverantörernas processer behöver successivt åtgärdas. Du blir ansvarig för att automatiseringen kommer fungera i praktiken. Dina främsta arbetsuppgifter kommer omfatta följande:
• Single Point of Contact för att administrera och utföra inspektion av driftsatt EDI, specifikt så att allting ser ut som det ska när gods har ankommit till lagerterminal. Du är den sista godkännande instansen.
• Agera resurs för terminalfrågor som godsmottagning, transporter, etikettering.
• Spåra inkomna leveranser från i EDI driftsatta leverantörer. Säkerställa en jämn och hög kvalitet på driftsatt EDI genom att du inspekterar, samt samordnar återkoppling på leverantörernas processer.
• Delta i förbättringsarbete och kontinuerlig automatisering av det komplexa administrationsarbetet.
• Vid behov bidra till analysarbete som utförs av projektledaren.
Uppdraget innebär att du är anställd av oss på StudentConsulting men arbetar som konsult hos vår kund på deras kontor i Upplands-Bro, det kan förekomma resor till HK i Solna i tjänsten. Tjänsten är på heltid och beräknas starta så snart som möjligt och till augusti 2023 med chans till förlängning/övertag. Tjänsten är förlagd vardagar 40 h/veckan, och då terminalen är igång mellan kl 5-23 kommer flexibilitet kring arbetstiderna att finnas.
Din profil
Vi ser att du minst uppfyller gymnasiekompetens, där det är meriterande med någon typ av utbildning relaterad till logistik, ekonom, ingenjör eller YH. Du har goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska samt goda kunskaper i Office-paketet, i synnerhet MS Excel. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom lager och/eller logistik.
För att lyckas i rollen ser vi att du har hög simultankapacitet, då du måste driva ett större antal processer parallellt och är självgående. Vidare är du tekniskt lagd, detaljorienterad, noggrann, och självgående. En viss framtidsorientering krävs då nyckeln här är planering snarare än förmåga att improvisera. Du bör även ha god social kompetens då en stor del av ditt arbete kommer bestå av personlig kontakt internt och externt.
Låter det här som en tjänst för dig? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person.
Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584