Arbetsbeskrivning
Ett ledande, Skandinaviskt företag inom IoT-tjänster med över 20 års erfarenhet av att arbeta med företag världen över söker dig som drivs av administration och har en teknisk förståelse och intresse! Sök redan idag, då vi arbetar med löpande urval.
OM TJÄNSTEN
Ett ledande, Skandinaviskt företag inom IoT-tjänster med över 20 års erfarenhet av att arbeta med företag världen över. Företaget är en global ledare inom IoT och hanterar mer än 20 miljoner uppkopplingar för multinationella kunder som Volvo, Scania, Hitachi, Verisure, Securitas, Direct och Husqvarna.
De erbjuder enkel och tillförlitlig tillgång till varje marknad världen över och möjliggör för branschledande aktörer att koppla upp sina produkter och tjänster på global skala över alla vertikaler.
Företaget är rankat topp tre bästa IoT-operatörerna i Europa och bland de tio bästa i världen. Med huvudkontor och tekniskt centrum beläget i Norden har de försäljningsrepresentation i Storbritannien, USA, Tyskland, Italien, Sydafrika, Sydkorea, Kina, Taiwan och Japan.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
I rollen som teknisk administratör kommer du stödja det tekniska leveransteamet med olika arbetsuppgifter, se nedan. Det är en administrativ roll, men du stöttar kollegor med deras tekniska arbetsuppgifter därav ser vi att du har teknisk förståelse och intresse för att lyckas i rollen.
Exempel på olika arbetsuppgifter är:
- Dokumentation av låg nivå design, nätverksdiagram
- Beställning av hårdvara
- Administration i företagets hanteringsverktyg
VI SÖKER DIG SOM
- Är detaljorienterad och pålitlig – bra på administration.
- Har ett strukturerat arbetssätt
- Har erfarenhet av att arbeta i olika IT-system och Office-applikationer (t.ex. Outlook, Excel)
- Är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift då både språken används i det dagliga arbetet
- Har kunskap inom nätverk
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsförmåga
- Självgående – kan ta egna initiativ
- Förmåga att hantera en “kaotisk” arbetsmiljö och bidra till att hitta lösningar genom att till exempel ställa frågor när saker är oklara
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231