Välkommen till vår kundtjänst!

Välkommen till vår kundtjänst!

Arbetsbeskrivning

Att jobba på en kundtjänst – vad innebär det egentligen? Är det så socialt som alla säger? Är det ett tillfälligt jobb eller kan man stanna länge och göra karriär? Måste man jobba med försäljning och ta hand om missnöjda och arga kunder varje dag? Hur ser lönen ut och vad är det egentligen för skillnad på kundtjänst, kundservice och kundsupport?
Välkommen till Motala Energi AB.


Vilka arbetsuppgifter har jag på en kundtjänst?
Som medarbetare på ett företags kundtjänstavdelning är du ansvarig för att finnas tillgänglig för företagets kunder. Du blir ofta den första kontakten och därmed en representant för varumärket. Dina arbetsuppgifter handlar i huvudsak om att besvara kundens frågor, ge information om tjänster och produkter, ta emot beställningar, sköta reklamationer och ge teknisk support. Det brukar också ingå administration i form av ärendehantering och återkoppling till kollegor och kunder.
Det vanligaste är att kunderna tar kontakt via telefon, men även mail och chattar är vanliga kontaktvägar, precis som konton på sociala medier som Facebook och Twitter. Du arbetar på kontor, ofta vid ett skrivbord i ett större kontorslandskap tillsammans med dina kollegor.
När du jobbar på kundtjänst lär du dig att sköta ärenden från start till mål. Det handlar om problemlösning. Ibland är det ett detektivarbete, ibland är det jättelätt och ofta får du på ett pedagogiskt sätt förklara och argumentera för den bästa lösningen åt kunden.
Vi erbjuder
Utbildningar löpande
Bra lön
Kollektivavtal
Bil



Sök direkt!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Motala Energi AB MOTALA
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 januari 2023
  • Ansök senast: 3 februari 2023

Postadress

Luxorgatan 1
MOTALA, 59139

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024