Valsamordnare

Valsamordnare

Arbetsbeskrivning

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Vi söker valsamordnare inför EU-valet 2024.

På kansliavdelningen finns kommunkansli, kommunarkiv, juridik, medborgarcenter och överförmyndaren. Vi är idag 38 medarbetare och våra arbetsplatser är Rådhus Skåne samt Östra kommunhuset i Kristianstad.

Välkommen med din ansökan!


ARBETSUPPGIFTER
Som valsamordnare i Kristianstads kommun ansvarar du för att tillsammans med övriga medarbetare planera, förbereda, genomföra samt utvärdera EU-valet 2024. Du har en samordnande roll att genomföra och koordinera kommunens valförberedelser. Du leder det strategiska liksom det praktiska arbetet och du måste även kunna hugga i där det behövs. Det innebär bland annat att skriva fram ärenden till valnämnden, informera, rekrytera och utbilda röstmottagare, planera och samordna arbetet inför och under valdagen med mera.

Din arbetstid är i normalfallet dagtid men kvälls- samt helgarbete kommer att förekomma i samband med utbildningar samt på valdagen. Din arbetsplats är Rådhus Skåne.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleexamen inom lämpligt område så som offentlig förvaltning, statsvetenskap eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du har praktisk erfarenhet av att arbeta med val samt erfarenhet av att leda projekt.
Har du projektledarutbildning är det meriterande.

Eftersom kommunikation och dokumentation är en stor del i ditt arbete behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Du har god datorvana och hanterar Officeprogrammen. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i valsystemet Kaskelot och Evolution. Arbetet kräver B-körkort.

Du trivs med rollen att vara spindeln i nätet. Du är en god kommunikatör med ett lösningsfokuserat sinne. Vidare kan du hantera flera parallella processer samtidigt och har en hög stresstålighet då arbetet stundtals kan innebära högt tempo. Du är strukturerad, noggrann och initiativtagande.

ÖVRIGT
Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor samt all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun. Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Sammanfattning

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024