Valsamordnare

Valsamordnare

Arbetsbeskrivning

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.


Vi valsamordnare inför valet 2022 i Kristianstads kommun.

På kansliavdelningen finner du kommunkansli, kommunarkiv, juridik, medborgarcenter och överförmyndaren. Vi är idag 38 medarbetare och vår arbetsplats är Rådhus Skåne samt Östra kommunhuset i Kristianstad.

Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Som valsamordnare i Kristianstads kommun ansvarar du för att tillsammans med övriga medarbetare planera, förbereda, genomföra samt utvärdera det allmänna valet 2022.

Du har en samordnande roll att genomföra och koordinera kommunens valförberedelser. Du leder det strategiska liksom det praktiska arbetet och du måste även kunna hugga i där det behövs. Det innebär bland annat att skriva fram ärenden till valnämnden, informera, rekrytera och utbilda röstmottagare, planera och samordna arbetet inför och under valdagen med mera.

Din arbetstid är i normalfallet dagtid men kvälls- samt helgarbete kommer att förekomma i samband med utbildningar samt valdagen.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som trivs med rollen att vara spindeln i nätet. Du är en god kommunikatör med ett lösningsfokuserat sinne. Vidare kan du hantera flera parallella processer samtidigt och har en hög stresstålighet då arbetet stundtals kan innebära högt tempo. Du är strukturerad, noggrann och initiativtagande.

Du har högskoleexamen inom lämpligt område så som offentlig förvaltning, statsvetenskap eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du ska ha praktisk erfarenhet av att arbeta med val samt erfarenhet av att leda projekt.
Har du projektledarutbildning eller annan ledarutbildning är det meriterande.

Då kommunikation och dokumentation är en stor del i ditt arbete behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Kan du även kommunicera på något ytterligare språk är det en fördel. Givetvis hanterar du Officeprogrammen samt i övrigt god datorvana och det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i valsystemet Kaskelot och Evolution. Arbetet kräver även B-körkort.


ÖVRIGT
Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor. Från den 1 januari 2021 finns också all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun . Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vår ansökningsknapp, utan kontakta HR-rekrytering via växeln 044-13 50 00 för en säker ansökningsprocess.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstad kommun, Kansliavdelning
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 mars 2021
  • Ansök senast: 18 april 2021

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024