OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje dag avgörs hundratals mål och ärenden i domstolarna runt om i Sverige. Vår organisation består av medarbetare med olika kompetenser, där var och en är betydelsefull i att upprätthålla rättssäkerhet och hög kvalitet i alla led.
Så fungerar domstolarna
Är du en person som bidrar till en bra och positiv arbetsmiljö och vill arbeta med administrativa frågor i en spännande och händelserik organisation? Då är det här tjänsten för dig!
Det här får du arbeta med
Som administratör kommer Du tillsammans med övriga administratörer ansvara för ekonomiadministration, bokning av nämndemän, resesamordning, inrapportering av underlag för lönehantering både för egen personal vid domstolen och för de nämndemän som tjänstgör, intranät och extern webbplats, administrativa diariet, tidredovisning, rekrytering, visst arkivarbete mm.
Andra uppgifter såsom bemanning av reception, utbildningsadministration och bevakning av registratorsbrevlåda förekommer också.
Vi söker dig som
Vi söker dig som har avslutad teoretisk gymnasieutbildning och har eftergymnasial utbildning om minst ett år med inriktning mot PA-frågor, eller annan utbildning som tillsammans med arbetslivserfarenhet bedöms likvärdig. Tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom statlig verksamhet kan vara meriterande.
Du har en utpräglad känsla för service och kvalitet och förmåga att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är en lagspelare som skapar goda relationer till kollegor och bidrar med din kompetens till gruppens gemensamma arbete. Vidare är du trygg, stabil och stresstålig med förmåga att kunna lägga i en extra växel när arbetet kräver det.
Du är en van datoranvändare med mycket god kompetens i Officepaketet. Arbete med ekonomisystemet Agresso, Palasso lönesystem och diarieföringssystemet W3D3 är meriterande. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i rekryteringen.
Särskilt om din ansökan
Vi vill att du i ditt personliga brev motiverar vad det är som lockar dig med att arbeta som administratör och på vilket sätt du kan bidra till domstolens verksamhet.
Ange ditt löneanspråk i ansökan.
Om anställningen
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning t.o.m 31 maj 2021, med ev. möjlighet till förlängning.
Som medarbetare får du bra förmåner och villkor, läs gärna mer
https://www.domstol.se/om-sveriges-domstolar/jobba-hos-oss/att-jobba-i-sveriges-domstolar/varfor-jobba-hos-oss/
Vi använder tester som en del i urvalsprocessen.
Vilka är vi
Vänersborgs tingsrätt är en av de större tingsrätterna i landet med cirka 90 medarbetare.
Tingsrätten är en modern arbetsplats med centralt och vackert belägna lokaler i Vänersborg, med goda pendlingsmöjligheter t.ex. från Göteborg. Tingsrätten är indelad i tre målavdelningar och en administrativ enhet.
Den administrativa enheten ansvarar för personal-, ekonomi-, säkerhet, service, arkiv-, IT- och nämndemannafrågor. Den administrativa enheten har som viktigaste uppgift att ge en god administrativ service såväl internt som externt.
Som administratör kommer du att arbeta med administrativa arbetsuppgifter inom enheten. Du kommer att ha ett tätt samarbete med tingsrättens övriga administratörer.
För mer information om tingsrätten kan du besöka https://www.domstol.se/vanersborgs-tingsratt/
För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.