Vänersborgsbostäder söker en uthyrare!

Vänersborgsbostäder söker en uthyrare!

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Vår vision är att skapa det mest attraktiva och hållbara boendet i Vänersborg. Vi är kommunens största bostadsbolag och ägs av Vänersborgs kommun. Ungefär var sjunde vänersborgare bor hos oss. Vi är ett 70-tal medarbetare som tar hand om våra drygt 3 400 lägenheter. En viktig del för att uppnå ett attraktivt boende är det bemötande och den service vi ger våra kunder varje dag. Just nu händer det mycket inom vårt företag, vi utökar vårt fastighetsbestånd med bland annat det 15 våningar höga Elisabeths port med 79 lägenheter, och hela företaget ska flytta till nya lokaler.
Vill du vara med redan från början på vår fantastiska resa, när vi flyttar till det helt nybyggda kundcentret med lokaler som är anpassade både för personal och kunder?


Dina arbetsuppgifter
Är du nyfiken på att arbeta med uthyrning inom bostadsbranschen och tycker om att möta olika typer av människor? Är god service ett signum för dig? Då vill vi gärna att du läser vidare och söker tjänsten.

Nu behöver vi fler medarbetare till vårt Kundcenterteam och vi söker just nu en uthyrare.

Vi erbjuder ett energivande arbete hos oss som uthyrare och du kommer att ingå i ett härligt team. Arbetsteamet består av 6 andra kollegor så som andra uthyrare, kundmottagare, värd för trygghetsboende och en kundcenterchef.
Som uthyrare på Vänersborgsbostäder ingår:
• Handläggning av hela uthyrningsprocessen av bostäder, lokaler/förråd, P-platser och garage, inklusive visning av lägenheter och kontraktsskrivning.
• Handläggning av förturer, andrahandsuthyrningar, direktbyten och överlåtelser
• Kundmottagning/kontakter både via telefon, digitalt och fysiskt på vårt kundcenter
• Ta fram olika uppgifter som tex statistik från vårt fastighetssystem samt kontroll av planritningar av lägenheter
• Andra administrativa uppgifter kopplade till kundcenter, som exempelvis publicering av information på hemsida eller sociala medier och uppmärksamma trogna hyresgäster
• Marknadsföra och medverka vid olika mässor och aktiviteter


Din profil
Som uthyrare hos oss får du ett varierande och självständigt arbete, samtidigt som du jobbar i ett team där vi hjälps åt. Du känner glädje i att ge service till kunder och hjälpa dina teamkollegor men även andra kollegor på andra avdelningar. För att du ska trivas och lyckas i rollen behöver du vara prestigelös, ha förmåga att organisera och prioritera ditt eget arbete samt förmåga att fatta självständiga beslut inom ditt ansvarsområde. Du tycker om att hålla en hög servicenivå i ett högt tempo, vara flexibel och kunna växla mellan olika arbetsuppgifter. Du har säljande egenskaper och är intresserad av olika typer av människor. Du känner dig tilltalad av vår vision som genomsyrar allt vi gör: ”Det mest attraktiva och hållbara boendet i Vänersborg”

Du kommer att ha mycket kontakt både med blivande hyresgäster, befintliga hyresgäster och kollegor i företaget. Det är därför viktigt att du tycker om att samarbeta med andra och är lösningsfokuserad, samtidigt som du tycker om att dela med dig av din kunskap och erfarenhet. I alla dessa olika former av kontakter uttrycker du dig tydligt men samtidigt lätt och ledigt.
• Vi ser att du minst har en gymnasial utbildning.
• Du är pigg och nyfiken
• Gillar ordning och reda
• Van att arbeta i nära dialog med kunder, är serviceinriktad och har ett professionellt bemötande mot kunder och kollegor.
• Du har förmåga att kunna fokusera både på detaljer och det större perspektivet samtidigt.
• Har IT-vana och goda kunskaper i Office-paketet.
• Har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift på svenska och engelska
• Du har B-körkort.
• Om du har erfarenhet av fastighetsbranschen, samt kan kommunicera på fler språk än svenska och engelska är detta meriterande.


Om oss
Vad Vänersborgsbostäder erbjuder:
• Goda utvecklingsmöjligheter i form av tex. utbildningar
• Intressanta och varierande arbetsuppgifter
• Förmånliga erbjudanden via personalklubb
• Friskvårdstimme och friskvårdsbidrag
• Cykelleasing
• Möjlighet till extra lediga dagar
Ansökan och kontaktperson
Tjänsten är tillsvidare på heltid (100%) med start enligt överenskommelse.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringskonsult Sandra Törnqvist 0520–211 470 eller skicka ett mail till sandra.tornqvist@premier.se
Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se.
Facklig företrädare (Vision): Hans Johansson tel.: 0521–260 268, hans.johansson@abvb.se

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 maj 2022
  • Ansök senast: 10 juni 2022

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


Butiks- och Uthyrningsansvarig

Butiks- och Uthyrningsansvarig

29 oktober 2024

Medarbetare till Fritidsbibliotek, Solna stad

Medarbetare till Fritidsbibliotek, Solna stad

24 oktober 2024

Vikarierande Uthyrare

Vikarierande Uthyrare

22 oktober 2024

19 oktober 2024