OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär i första hand att handlägga ansökningar om tillstånd till privatpersoners vapeninnehav, vapenlicenser och dödsboärenden. Arbetsuppgifterna består till stor del av att formulera olika beslut som i vissa fall även ska föredras för en beslutsfattare. När du uppnått tillräcklig erfarenhet har du möjlighet att utöka dina befogenheter att fatta vissa beslut. Det kan bli aktuellt med handläggning av omprövningar av vapenlicenser, inspektioner mm. Du kommer successivt lära dig lagstiftningen och nya arbetsmetoder. Vid behov kommer du även vara behjälplig med andra förekommande arbetsuppgifter inom Sektionen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Eftergymnasial utbildning, gärna inom statsvetenskap, samhällsvetenskap, juridik eller annan inriktning som myndigheten finner relevant.
• Yrkeserfarenhet av kvalificerad handläggning
• God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
• God datorvana och erfarenhet av arbete i Microsoft Office
MERITERANDE
Det är meriterande om du har:
• Juridiska kunskaper
• Erfarenhet av arbete med förvaltningsärenden
• Polisutbildning
PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker dig som är intresserad av handläggningsarbete. I denna roll är det viktigt att du är strukturerad noggrann och ansvarsfull. Du ska vara självgående, ta egna initiativ och driva arbetet på ett resultatinriktat sätt. Vidare är samarbetsförmåga och god kommunikation en förutsättning för att lyckas i denna roll då du har kontakter såväl internt som externt. Du ska ha integritet, kunna argumentera för din sak och vara tydlig. Du bör vara intresserad av att lära dig ny lagstiftning och nya arbetsmetoder. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Anställningen:
Anställningsform: Tillsvidareanställningar med provanställning om sex månader samt en tidsbegränsad anställning (avseende vikariat).
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Heltid/Flextid,
Tillträde: Enligt överenskommelse
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Rättsenhet Bergslagen Jessica Ölvestad
114 14
SEKO Karna Tillheden
114 14
Fackförbundet ST Göran Marklund
114 14
Tf rättschef Karl Holm, tfn 010-5669083
Tf rättschef Karl Holm, tfn 010-5669083.
Karl Holm
010-5669083
Torben Pedersen i Malmö på nr 070-626 74 56 elle
Chef Info-förvaltningen Bergslagen Lejla Jasarevic
010-567 0281
Kenneth Carnabeck, tf gruppchef, tfn 010-56 827
Gruppchef/Arkivarie Henrik Svensson
072-515 27 78