OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt uppdrag:
Vill du arbeta på ett modernt förvaltningsbolag som förvaltar och förädlar fastigheter med personlig och flexibel service med hjälp av det senaste IT-stödet?
Vi söker nu en redovisningsekonom till vår kund som har verkat i över 25 år och förvaltar drygt 100 fastigheter i Stockholms innerstad och närförorter. De erbjuder totalförvaltning för privata fastighetsägare, fastighetsbolag och bostadsrättsföreningar.
Teamet består av ca 10 medarbetare och kontoret ligger i centrala Stockholm. Arbetsplatsstrategin möjliggör även distansarbete.Inom ekonomisk förvaltning kommer du, under ledning av din mentor, bland annat att få ett mindre antal egna kunder med målet att öka kundantalet i takt med din utveckling.
Arbetsuppgifter:
Exempel på arbetsuppgifter:
• Löpande bokföring
• Skattedeklarationer och Kontrolluppgifter
• Anläggningstillgångar, aktiveringar och avskrivningar
• Hantera myndighetsförfrågningar från t ex SCB och SKV
• Framtagande av budget och prognos tillsammans med fastighetsförvaltare
• Bokslut och Årsredovisning
• Ekonomisk rådgivning
• Delaktig i interna utvecklings- och kvalitetsprojekt
Din bakgrund:
Vi söker dig som har arbetat som redovisningsekonom i minst tre år och vill ta eget ansvar. Du har en eftergymnasial utbildning inom redovisning eller motsvarande. Du har en grundförståelse för helheten samt gärna arbetat på en mindre redovisningsbyrå där du hanterat allt från ax till limpa.
Du drivs av att arbeta i ett mindre bolag med korta beslutsvägar med stor möjlighet att påverka. För att lyckas i denna roll är det även viktigt att du sätter kunden i centrum och det är en självklarhet att alltid agera affärsmässigt.
Som person har du en god kommunikativ förmåga, är social, engagerad, nyfiken och flexibel. Du strukturerar effektivt upp ditt arbete och trivs bra med att både ha arbetsuppgifter som du sköter självständigt men också i samarbete med andra. Stor vikt läggs också på din på inställning och ditt engagemang. Är du dessutom nyfiken, lyhörd och en lagspelare så kommer du passa väl in hos vår kund.
Varmt välkommen med din ansökan! Vi läser ansökningarna löpande och tillsättningen ska ge snarast så sök redan idag!
Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat bemanning - & rekryteringsföretag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg
Malin Klingberg