OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du kunskap inom hyresadministration och hyresjuridik? Har du även erfarenhet av fastighetssystem och goda kunskaper i Word och Excel? Då kan du vara den vi söker!
Om uppdraget
Vår kund söker efter en Ekonomiadministratör med inriktning hyror för omgående start och uppdraget kommer att pågå under ca sex (6) månaders tid. Det vår kund gör är att administrerar allt från hyror och fastighetsrelaterade avtal och dokumentation, energi, miljö, konst, brand- och fastighetsrelaterade säkerhetsfrågor och inhämtning och hantering.
Dina arbetsuppgifter
Hos vår kund kommer du att i huvudsak hantera hyror och fastighets relaterade avtal gällande vår kunds fastighetsbeståndet och externt inhyrda lokaler i samarbete med förvaltare.
I rollen kommer du att bland annat arbeta med Objektansvarig för hyror, avtal i vårt fastighetssystem Incit Xpand, Samordning mellan vårt fastighetssystem Incit Xpand och egen IT och ekonomi avdelning. Ansvara för avisering av hyror och avtal. Upprätta hyresavtal. Registrera hyressatta byggnadsinvesteringar. Uppdatering, framtagande och arkivering av originalhandlingar. Budget och prognosarbete. Hantering av mallar och rapporter. Kontakter med våra hyresgäster och kunder. Bokföringsarbete och bokslutsarbete. Betala externt inhyrda lokaler. Påkalla hyresförhandlingar för bostäder. Bevakning inbetalda hyror. Delta i utvecklingen av vårt verksamhetssystem för kvalitet, miljö och arbetsmiljö.
Dina kvalifikationer
- Gymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande.
- Kunskap inom hyresadministration och hyresjuridik.
- Erfarenhet från att arbeta i fastighetssystem.
- Goda kunskaper i Word och Excel.
- Erfarenhet av ett systematiskt arbetssätt - gärna kopplat mot ett kvalitetsledningssystem är meriterande liksom vana att bevaka och följa upp lagar och regelverk.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss på david.malsater@bemannia.se
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson