Vår kundtjänst söker en ny stjärna!

Vår kundtjänst söker en ny stjärna!

Arbetsbeskrivning

Är du en engagerad lagspelare som vill hjälpa invånarna i Falu Kommun? Vår härliga kundtjänstgrupp behöver nu en ny kollega (kollega) som kan hjälpa oss att skapa en enkel och hållbar vardag för våra kunder. Så letar du en ny utmaning? Varmt välkommen med din ansökan!
Vår kundtjänstgrupp består idag av sex medarbetare. Som kundtjänstmedarbetare hos oss är du spindeln i nätet mot många av företagets olika avdelningar. Gruppen sköter också den dagliga kundkontakten via inkommande och utgående samtal, e-post och våra andra digitala kanaler.
Vi strävar efter att alla kunder ska vara nöjda med vårt bemötande och agerande, och därför är ditt kundbemötande av stor vikt för företaget. I rekryteringen värdesätter vi dina personliga egenskaper framför erfarenhet.
Vill du vara med?
I din roll som kundtjänstmedarbetare kommer du att hantera kundärenden inom företagets alla verksamheter, därför är din samarbetsförmåga viktig.
I rollen som kundtjänstmedarbetare har du en omväxlande vardag i stundtals högt tempo med hantering av frågor över hela vår verksamhet. Du har därför ett naturligt samarbete med många av våra medarbetare. Du ansvarar för att ärenden hanteras och fullföljs enligt våra rutiner.
Dina arbetsuppgifter kan även innebära
att bidra till merförsäljning för våra produkter som är konkurrensutsatta inom elhandel, stadsnät och fjärrvärme
hantera kunduppgifter i vårt affärssystem
att påverka och utveckla arbetssätten för våra kundärenden



Personliga egenskaper
Du är en engagerad och självgående person som motiveras av att jobba mot uppsatta mål. Du drivs av att jobba med kunder och vill alltid ge ett bra bemötande, helst genom att överträffa förväntningar. Det är viktigt att du trivs med ett högt tempo och att ha telefon och datorn som arbetsredskap. Det är självklart för dig att bidra till en härlig teamkänsla genom gott samarbete.


Kvalifikationer
Minst gymnasieutbildning eller motsvarande
Minst tvåårs arbetslivserfarenhet
Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och i skrift.
Erfarenhet av att arbeta i affärssystem och Officeprogram som Word och Excel
Erfarenhet av kunddialog från tidigare arbete



Det bästa med jobbet
Hos oss får du en arbetsplats som ger dig möjlighet att förena ett spännande jobb med livskvalité. Vi kännetecknas av att vara en öppen, lyhörd och innovativ arbetsgivare där varje medarbetare är viktig. Alla ska känna att de vill, vågar och kan fatta beslut i sin vardag. Alla medarbetare ska känna en stark gemenskap och erbjudas utvecklingsmöjligheter inom företaget.


Anställningsvillkor
Vikariat under perioden 2022-01-10 t.o.m 2022-12-31
Heltid


Vid frågor
Ytterligare information lämnas av chef för Kundstöd, Johanna Ax, johanna.ax@fev.se eller 023-77 40 23.
Vi erbjuder medflyttandeservice för respektive genom Rekryteringslots.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.


Tillsammans skapar vi framtidens Falun
Falu Energi & Vatten är ett kommunägt företag som omsätter cirka 800 miljoner kronor per år och har drygt 210 anställda. Med våra verksamheter inom el, kraftproduktion, värme & kyla, stadsnät, återvinning samt vatten är vi en viktig del av infrastrukturen i Falu kommun.
Vi ser oss som engagerade samhällsbyggare som vågar investera i framtiden och tänka nytt. Det gör vi genom att ha kunden i fokus och en kultur där vi vågar utmana och utvecklas. Där vi alla känner ansvar och möter varje människa med öppenhet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falu Energi och Vatten AB FALUN
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 november 2021
  • Ansök senast: 26 november 2021

Postadress

VÄSTERMALMSVÄGEN 12
FALUN, 79125

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024