OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Arbetsförmedlingens digitala tjänst Platsbanken görs över 10 miljoner sökningar varje vecka och Platsbanken-appen har 300 000 användare per månad. Arbetsförmedlingens webbplats har 6 miljoner besök och 2 miljoner unika besökare varje månad. Våra 10 000 arbetsförmedlare har 26 miljoner kundkontakter på ett år. Arbetsförmedlingens förnyelsearbete kräver en kraftsamling kring de digitala kanalerna och ett stort fokus på kund-/användardriven utveckling av användbara digitala och mobilanpassade tjänster. Därför har vi bildat avdelningen Digitala Tjänster som ansvarar för digitaliseringsarbetet. Vi befinner oss i en spännande uppbyggnadsfas och har höga ambitioner för användbarhet, UX och kund-/användardriven tjänsteutveckling.
Vill du vara med? Till enheten Interna användaresöker vi Tjänsteutvecklare-UX som till största delen kommer att jobba med utvecklingen av de digitala tjänsterna till arbetsförmedlare och specialister.
Arbetsuppgifter
Du kommer att vara en av flera Tjänsteutvecklare som utvecklar och designar användarvänliga digitala tjänster och koncept för interna IT-stöd. Utifrån kund- och användarbehov arbetar du från idé till detaljerade krav och övergripande interaktionsdesign för användarflöden och funktionalitet med fokus på användbarhet. Arbetet innebär även att kundverifiera lösningar, genomföra användbarhetstester, acceptanstester och föreslå förbättringar. Tjänsteutvecklaren arbetar i nära samarbete med UX-lead och produktansvariga inom Digitala Tjänster och arbetet innebär många interna och externa kontaktytor, bland annat med kärnverksamheten, IT och även externa leverantörer.
Kvalifikationer
• högskoleutbildning inom digitala medier, användbarhet, UX och/eller kognitionsvetenskap, interaktionsdesign
• förståelse för designprocessen och kravställning av digitala tjänster utifrån kund- och verksamhetsbehov
• förståelse och kunna tillämpa konceptdesign, interaktionsdesign och utveckling av tjänster i webb, mobil och sociala medier
• visualisera och dokumentera koncept- och interaktionsdesign
• initiera och genomföra intervjuer och användningstester med användare
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du är både analytisk och kreativ. Du har ett genuint intresse av att skapa användarvänliga tjänster, som skapar både kund- och verksamhetsnytta, och du brinner för användarupplevelse kopplat till IT-användning. Du trivs i rollen där du har många kontaktytor och ska jobba både självständigt och i team. Har du dessutom talang för att entusiasmera andra och visa på möjligheter med digitalisering och digitala användargränssnitt – då kan detta vara rätt tjänst för dig!
Övrigt
Anställningsformen är tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. Placeringsort Stockholm. Resor kan ingå i arbetet. Intervjuer kan komma att ske löpande.
Ansökan
Vi vill ha din ansökan märkt med diarienummer Af-2016/0031 7745senast den 14 oktober. Bifoga CV och personligt brev. När du ansöker kommer du att få besvara några urvalsfrågor elektroniskt.
Kontakt
Agneta Falk, Enhetschef, 010-486 29 39
Zayera Khan, UX lead, 010-488 87 48
Åsa Skiöld ST, 010-486 95 59
Theofania Lazaridis Saco-S, 010-486 61 16
Thomas Lantz, 010-487 42 05 SEKO
Corinne Lowenrud HR-Partner 010-488 59 92
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740