Var med och utveckla informationscenter för seniorer

Var med och utveckla informationscenter för seniorer

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Informationscenter för seniorer startade upp 2018 och nu söker vi dig med erfarenhet från äldreomsorgen och som vill vara en viktig del i verksamheten.

Som ansvarig för informationscenter ingår det att vara ett administrativt stöd till verksamhetschefen på Förebyggandeenheten. På Förebyggandeenheten finns idag dagverksamheterna, öppna träffpunkter/aktivitetscenter, fixartjänst och digital fixartjänst samt anhörigstöd och informationscenter.

 

Arbetet på informationscenter för seniorer

Du utgår från våra lokaler på Bo Bergmans gata 4 samt finns tillgänglig på vårt aktivitetscenter Rioträffen på Sandhamnsgatan 4. Du bemannar självständigt informationscentret tre dagar per vecka där du svarar på frågor från seniorer och anhöriga, ger information och hänvisar vidare till såväl stadsdelens som stadens övriga funktioner. Du tar även emot synpunkter och klagomål.

Att vara ansvarig för Informationscenter innebär också att omvärldsbevaka, knyta kontakter, marknadsföra samt representera äldreomsorgen på Östermalms SDF.

Du anordnar informationsträffar, föreläsningar, bjuder in nyckelpersoner, marknadsför samt representerar informationscentret vid samverkansmöten med andra aktörer i staden. Du samarbetar även med andra funktioner inom Förebyggandeenheten såsom digital fixartjänst och anhörigkonsulenter. Du samverkar även med kommunikatören i stadsdelen för att marknadsföra informationscenter. Andra aktörer som biståndshandläggare, hemtjänst, vårdcentraler och kyrkan är viktiga samverkansparter för att nå ut till seniorerna i stadsdelen.

Utöver uppdraget som ansvarig för informationscenter fungerar du som administrativt stöd till verksamhetschef på Förebyggandeenheten. Arbetsuppgifterna är kopplade till enheten och innebär bland annat ansvar för personalbemanningen, att delta och skriva protokoll vid möten samt planera för verksamhetens utveckling tillsammans med verksamhetschef.

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har

- socionomexamen, beteendevetarexamen eller annan högskoleutbildning med examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig

- har erfarenhet av myndighetsutövning inom äldreomsorgen

- mycket god kommunikationsförmåga i tal och skrift i svenska

- erfarenhet av att använda IT och vana av att söka information via webben.

 

Det är meriterande om du

- erfarenhet och kunskap kring hur äldreomsorgen är organiserad inom Stockholm stad

- har erfarenhet av kundkontakter med vana att vägleda personer.

 

Rollen innebär många kontaktytor, vilket kräver att du är kommunikativ, lyhörd och samarbetar bra med andra människor. Du är trygg, stabil och har en hög personlig mognad. Du har en mycket utvecklad servicekänsla med intresse, vilja och förmåga att se lösningar för att hjälpa andra på bästa sätt. Du är självgående vilket innebär att du strukturerar, tar ansvar för och driver dina arbetsuppgifter framåt. Och du uppskattar att arbeta flexibelt med varierande arbetsuppgifter.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid ovanstående kompetenser, personlig lämplighet och engagemang för tjänsten.

 

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Östermalms stadsdelsområde

I Östermalms stadsdelsområde bor det ca 79 000 personer. Det är ett av Stockholms naturskönaste stadsdelsområden samt ett av de geografiskt största. Östermalms stadsdelsförvaltning ansvarar för en stor del av den kommunala servicen i stadsdelen. Totalt arbetar drygt 900 personer inom Östermalms stadsdelsförvaltning.

Östermalm, Norrmalm och Kungsholmens stadsdelar samverkar runt flera verksamhetsuppdrag såsom parkmiljö, försörjningsstöd m.fl. Vår arbetsplats präglas av hög kompetens, god arbetsmiljö och ständig utveckling med medborgarna i fokus.

 

Övrigt
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mats Holmström/HR-konsult
08-508 117 35
Katarina Grahn/enhetschef
08-508 104 03
Marianne Wikander, Avdelningschef
0850810700
Gunilla Dahl, HR-konsult
08-508 11 738, gunilla.hr.dahl@stockholm.se
Anna-Karin Moritz, Enhetschef
anna-karin.moritz@stockholm.se
Marija Lucic, enhetschef
0850810661

Sammanfattning

Besöksadress

Karlavägen 104, 6 trappor
None

Postadress

Karlavägen 104, 6 trappor
Stockholm, 10642

Liknande jobb


15 november 2024

Samordnare

Samordnare

15 november 2024

Socialsekreterare, ekonomiskt bistånd till kommun i Stockholm

Socialsekreterare, ekonomiskt bistånd till kommun i Stockholm

15 november 2024